ممکن است شگفت زده شده باشید

بیایید شروع به بهینهسازی سایت شما کنیم. SEO ( Search Engine Optimization ) یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین روش های افزایش کاربران سایت برای فروش و کسب درآمد های اینترنتی و فضای مجازی است. به این نکته توجه داشته باشید که اساسا زمان بندی در ایمیل مارکتینگ تعیین کننده ترین نکته می باشد. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. حال تصمیم دارم در مورد شرح وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ در ادامه توضیحاتی ارائه داده و برای کامل شدن این مطالب هم از چند منبع خوب استفاده شد. چند درصد از بازدید کننده ها به کاربر تبدیل می شوند؟ به پادکست ها به عنوان نسخه های صوتی پست های وبلاگ فکر کنید، تفاوت اصلی این است که آنها اغلب طولانی تر و دقیق تر هستند؛ آنها همچنین به شما این فرصت را می دهند که شخصیت خود را به شیوه ای صمیمی تر نشان دهید؛ پادکستها، فایلهای صوتی را ایجاد میکنند که بسته به محتوای مورد بحث و فرمت ترجیحی گوینده، بین 10 دقیقه تا بیش از دو ساعت طول میکشد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

یکی از معیارهایی که باید در هر گزارش SEO وب سایت گنجانده شود، میانگین رتبه بندی در طول زمان است. در واقع طبق بهترین گزارشها فقط آنهایی نیستند که سئو را بهعنوان تصویری از یک لحظه در زمان نشان میدهند، بلکه شما باید یک روند طولانی مدت را نشان دهید. شما یک مکانی را جهت عرضه تبلیغات خود تعیین کرده و علاقه مند به نمایش برند خود در فضایی مانند کانالهای تلویزیونی، رادیویی یا صفحات مجلات هستید. در زمینه هدف گذاری و تعیین هدف میتوانید از روشهای زیادی مثل روش SMART استفاده کنید. البته نظارت بر رتبه بندی جستجو به صورت هفتگی یک روش استاندارد است، اما گزارش ماهانه SEO عموماً محبوبیت بیشتری دارد. مثلاً در تصویر زیر، نتیجه اول، رتبه ارگانیک دارد و نتیجه دوم که با عبارت “Ad” نمایشدادهشده، جز تبلیغات گوگلی و ترافیک پولی است. پس اگر ترافیک ارگانیک وب سایت شما افزایش پیدا کند، میتوان متوجه شد که کدام یک از استراتژیهای سئو شما عملکرد مفیدی را داشته است.

دیجیتال مارکتینگ چیست

می توان گفت که Content First با وجود اینکه به خوبی در امر طراحی و سئو سایت خودنمایی کرده و آنچنان با اصول این حرفه همخوانی دارد که گویی زاییده دنیای آی تی می باشد ، اما حقیقت اینجاست که این پدیده در زمینه تبلیغات ، بسته بندی و سایر زمینه های مارکتینگ سالهاست که استفاده می شود . می توان به وضوح فهمید که گوگل بر منطقه ای شدن نتایج جستجو اهمیت بیشتری را قائل شده است. به این ترتیب میتوان اظهار کرد که چنانچه هر تجارت آنلاینی خواهان دیده شدن در نتایج جستجو google بوده و میخواهد کاربران را جذب کند، به انجام seo نیازمند است. چرا که میزان دیده شدن صفحات شما توسط هر یک از روشهای ذکر شده بر تعیین استراتژی بهینه سازی سایت مؤثر خواهد بود.

برای اینکه بتوانید شما هم در صفحه اول قرار بگیرید باید از کلید واژه در سئو محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال شیوه عملکرد کمپینهای تبلیغات سنتی را نظر بگیرید. صرف نظر از مسیر جذب ترافیک، شناسایی صفحاتی که به طور کلی ترافیک ارگانیک بیشتری جذب میکنند، از مسائل مهم در فرایند بهینه سازی است. به طور مثال فرض کنید متن یک صفحه سایت خود را تغییر میدهید و ماه بعد متوجه کاهش قابل توجه ترافیک ارگانیک آن میشوید. • ساخت یک وب سایت، برای یک کاربر (به راحتی قابل هدایت بوده و با یک پیام واضح همراه است) و برای دستگاه های مختلف (در تمام گوشی های مختلف تلفن همراه و تمام اندازه های صفحه نمایش) و برای موتورهای جستجو (برای کمک به گوگل و شرکت های دیگر تا محتوای شما را پیدا کنند) بهینه دیجیتال مارکتینگ شانار شده است.

به همین دلیل بسیاری از برندها میدانند که برای اهداف دیجیتال مارکتینگ خود به SEO نیاز دارند و با مزایا و کاربرد سئو آشنا هستند. در بخش پایانی هم شما را با یکی از شرکتهای فعال در حوزه تولید محتوا و بازاریابی محتوا آشنا میکنیم. با ما همراه باشید تا در این مقاله از پرمونطرح، با مفهوم دقیق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. پس با ما همراه باشید. همچنین به محض پایان دوره قرارداد بسته شده، تبلیغ شما دیگر نمایش داده نشده و در نتیجه نمیتواند سود آوری خاصی را برای کسب و کارتان به همراه داشته باشد. همچنین موضوع دیگری که در سئوی تکنیکال اهمیت دارد، سازگاری وبسایت با گوشیهای تلفن همراه است. هرچه وبسایت امتیاز بهتری در رابطه با این پارامترها بدست آورد، رقبای خود را کنار زده و در واقع باعث سقوط آنها میشود و خودش را به بالای لیست نزدیکتر میکند. به این ترتیب، تیم بازاریابی میداند که مشتریان از چه دستگاههایی برای رسیدن به وبسایت شما استفاده میکنند و میتوانند طراحی، طرحبندی و محتوا را بر این اساس ارتقا دهند.

یعنی اگر بخواهیم از مزایایش بگوییم میتوانیم بگوییم که مهمترین مزیت بازاریابی محتوا اگر که درست اتفاق بیافتد، اعتمادسازی است. اگر خواهان برند سازی از طریق کاربرد SEO باشید، میتوانید کلمات کلیدی خاصی را انتخاب و محتوایی را ایجاد کنید که مطابق با هدف شما از تصویر برندتان در ذهن کاربران باشد. جدا از نکته مهم بالا، نکته بسیار مهم این اقدام آن است که قبل از شروع آموزش های حرفه ای و فوق حرفه ای به صدها سوالی که ممکن است ذهن شما را در مورد سئو سایت مشغول کرده باشد، پاسخ داده می شود تا با خیالی آسوده تر کلاس های حضوری و آسمان خراش را شروع کنید… پاسخ به نظرات افرادی که مطالب شما را بررسی می کنند و می خوانند. آنها مجموعه دادهها را جمع آوری، سازماندهی و تفسیر کرده تا پاسخ یک سوال را پیدا کرده یا مشکل خاصی را حل کنند.

کیورد دیفیکالتی، معمولا یک عدد است که نشان میدهد یک کلمه کلیدی چقدر سختی دارد تا یک سایت بتواند روی آن کلمه از رقبای خود پیشی بگیرد. با رقبای شما کاملاً آشناست. پیشفرض این استراتژی آن است که چنانچه یک کسبوکار به مشتریان اطلاعات ارزشمند، موثق و مداوم ارائه کند، آنان با خرید و وفاداری به آن پاداش میدهند. این احساس مالکیت می تواند حس قوی وفاداری به نام تجاری را ایجاد کند. این موضوع ریشه در دل مفهومی به نام بازاریابی درونگرا دارد. UX اگرچه یک معیار کیفی است ، اما با فاکتورهای کمی مثل bounce rate ، امتیاز سرعت سایت، مدت زمان حضور کاربران، تست های core web vitlas و تعداد بازدید از صفحه و نرخ کلیک ارتباط مستقیمی دارد و گوگل با بررسی چنین فاکتورهایی ، میزان تجربه کاربری سایت را تخمین می زند و هرچه سایتی امتیاز بیشتری از این حیث نسبت به رقبا کسب کند در رتبه بالاتر قرار می گیرد.

همچنین 41% افراد آماده به خرید نیز از موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده میکنند. این 8 دلیل بدون توجه به صنعت یا اندازه کسب و کار شما، شفافیتی را در مورد اینکه چرا کسب و کارها برای ارتقای برند خود به سطح بعدی نیاز به سئو دارند، ارائه میکند.  رقابت ارزان کانال دیجیتال : رقابت در کانال های دیجیتال نسبت به ابزارهای سنتی ارزان تر و وسیع تر است و برای هر کسب و کاری با هر اندازه ای به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی کارآمد است. آنچه که در یک گزارش SEO باید ذکر شود، میزان این ترافیک جذب شده به صورت ارگانیک است تا معیاری برای اندازه گیری ارزش تلاشهای متخصص سئو باشد. گنجاندن بکلینکها در گزارش seo شما نه تنها تصویر بزرگتری از بهینه سازی سایت ایجاد میکند، بلکه به آنها بینشی از حضور ارگانیک آنها در سایر نقاط وب نیز میدهد. اگر چه در تبلیغات تلویزیونی جهت هدف قرار دادن مخاطب خاصی به مراتب سختتر از دیگر پلتفرمها است و در مقایسه با سایر اشکال دیجیتال مارکتینگ از بازگشت سرمایه پایینی برخوردار است.

هنگام ارسال گزارشهای سئو باید نشان دهیم صفحات جداگانه چگونه در SERP رتبهبندی میشوند و هر یک از صفحات برای کدام کلمات کلیدی رتبهبندی میشوند. Robots.txt: این فایل برای جلوگیری از پایش آدرس های سایت و ایندکس آنها استفاده می شود. به این ترتیب در گزارش سئو خود میتوانید پیوندهای دنبالشده را به راحتی در یک فایل اکسل وارد کنید. اگر چه که برند سازی در اغلب اوقات به عنوان یک استراتژی بازاریابی سنتی معرفی میشود، اما در حوزه دیجیتال و مدرن نیز به نحوی وارد شده است. به این ترتیب مهم است که بدانید چه میزان از این جستجو به وب سایت مورد نظر شما جذب شده است. در نتیجه اگر پذیرفتهاید که بهینه سازی وب سایت میتواند تأثیر بسیاری در روند رشد کسب و کار شما داشته باشد، باید نحوه پیاده سازی آن را نیز بدانید.

دیجیتال مارکتینگ

از همین روی باید بدانید که مشتریان وب سایت شما را چگونه مییابند؟ ترجیح میدهند تا از وب سایت رسمی یک کسب و کار دیدن کرده و اطلاعات بیشتری را کسب کنند. میتوانند توان حداکثری خود را به کار ببندند و در مدت زمان کمی نتیجهی بسیار قدرتمندی کسب کنند. نتیجه گرفتن در سئو سفید زمان بر است اما مهم این است که نتایج به دست آمده از طریق سئو کلاه سفید، پایدار و ماندگار است. در واقع تمامی تلاشها برای قرار گرفتن یک صفحه در نتایج برتر، به منظور جذب ترافیک بیشتر و به عبارتی بودن در دیدرس کاربران میباشد.

با ارائه محتوای ارزشمند به بازار هدف، وبلاگ کسبوکارتان به یک قطب اطلاعاتی معتبر تبدیل خواهد شد. پیشبینی میشود که بازار کار دیجیتال مارکتینگ از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰ درصد رشد داشته باشد. شاید شما بخواهید محتوایتان را با رقبا مقایسه کنید و ببینید محتوای جدید چگونه جای خودشان را در بازار باز میکنند. در نتیجه احتمال خرید محصولات مراقبتی پوست از وب سایت شما نسبت به رقبا و بازارهای دیگر بالا خواهد رفت. در واقع مشتریان این سبک از گزارشها را دوست دارند زیرا به آنها امکان میدهد تا دید دقیقتری نسبت به مکان و میزان رشد داشته باشند. آنها به طور استراتژیک به محتوای ویدئویی ایجاد شده نگاه می کنند تا بتوانند دریابند کدام محتوا می تواند عملکرد مطلوب تری را نسبت به بقیه داشته باشد. سوالات این چنینی به شما کمک می کند تا به درک واضح تری از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شرکت خود و نقش آن در رشد کسب و کارتان رسیده، و انگیزه شما را برای پیمودن قدمهای کوچک جهت رسیدن به اهدافتان افزایش دهد.

اما سوال این است که چگونه تصاویر خود را برای شاخص موبایل بهینه کنید؟ اینفوگرافیک ها با ترکیبی از جمله بندی ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر با محتوای شما هستند. چیزی که همیشه در بحث بازاریابی اهمیت داشته، برقراری ارتباط با مخاطب، یا به زبان خودمانی، چسباندن نان به تنور داغ در زمان و مکان مناسب بوده است. اگرچه بسیاری از اوقات مشاغل کوچک، زمان یا دانش لازم برای تجزیه و تحلیل چگونگی به دست آوردن هر یک از مشتریان جدید خود را ندارند.

علاوه بر کسب اطلاعات آماری از خودتان سوال کنید: چه چیزهایی برای مخاطبان جالب است؟ با اینکه در بخشی از کاربرد SEO ، بهبود قابلیت جستجو و دید کلی یک وب سایت اتفاق میافتد، اما چه ارزش واقعی دیگری ارائه میدهد؟ در یک تعریف ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، یک استراتژی برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو است. البته، این یک توضیح ساده و کلی است، شما میتوانید مقالات بیشتری را درباره چیستی سئو در وب جوان بررسی کنید تا نگاهی عمیقتر به بهینهسازی موتورهای جستجو داشته باشید. رابطه بین SEO و بازاریابی محتوا ساده است. با یک جستجوی ساده در گوگل به تعاریف متفاوتی از بازاریابی محتوایی می رسید.

این مهم مربوط به سفر مشتری از زمان ورود او به سایت تا زمان خارج شدنش است. روانشناسان، دانشگاهیان و بازاریابان همه بر این موضوع تاکید دارند که مغز اطلاعات را به شکل داستان بهتر پردازش میکند. پس در موردی دیگر از کاربرد سئو، میتوان حضور تجارت شما به عنوان منبعی برای کسب اطلاعات و مشاوره را معرفی کرد. در اینجا، کاربران میتوانند برای یک ویدیوی سفارشی، پست تصویری یا نمایش اسلاید پول پرداخت کنند و فیسبوک آنها را در newsfeeds کسانی که با مخاطبان کسبوکارتان انطباق دارند منتشر میکند. بهعنوانمثال فرض کنید که شما مقالاتی آموزشی در حوزه مراقبتهای سلامتی و پوست را به طور مرتب بر روی وب سایت خود منتشر میکنید. کجا باید آن را منتشر کنیم؟ مدتهاست ما به عنوان کاربر وب، از گوگل برای جستجو استفاده میکنیم و خیلی کم پیش آمده است که نتیجه اشتباه نشان داده شود، در نتیجه ما وقتی میخواهیم در مورد یک موضوع، اطلاعات کسب کنیم جستجو میکنیم.

منطقی است که هر که در این جستجو زودتر دیده شود، شانس بیشتری برای ارائه مشاوره و خدمات خود به کاربر خواهد داشت. بنابراین، اولین پیوند مرده تمام چیزی است که برای تسریع روند نمایه سازی در مسیرهای خود لازم است، که به نوبه خود، شانس شما را برای رتبه بندی بالا از بین می برد. اما سایتهایی که در نتایج ارگانیک ظاهر میشوند، برای بودن در آن رتبهبندی هزار تومان هم پرداخت نمیکنند. برای مثال، فقط به گزارش ترافیک ارگانیک زیر از مطالعه موردی Siege Media نگاهی بیندازید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار