آلترناتور یا ژنراتور چگونـه کار مـی کند؟

ژنراتورهایی که با گاز طبیعی کار می­کنند یکی از کارآمدترین و پرکاربردترین ابزارهای تولید نیرو و برق هستند. موتور می بایست بر اساس استاندارد ISO3046 انتخاب شود و یک ماشین احتراق داخلی است که معمولا از طریق سوخت دیزل تغذیه می شود( مدل سوخت گاز نیز موجود می باشد). تمام متعلقات یک ژنراتور همانند موتور و ژنراتور و باطری بر روی این دستگاه قرار میگیرند. در این مقاله به دو نکته اساسی در انتخاب موتور دیزل برای استفاده در دیزل ژنراتور اشاره شده است. ژنراتورهای ۵ مگاوات برای ایستگاه های کوچک تولید برق استفاده می شوند و برای این منظور می توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. 5 – سامانه خنک کننده : در مولدهای برق خنک کننده اجزای دیزل ژنراتور بسیـار مـهم و واجب هست زیرا داغ شدن زیـاد و طولانی مدت آن باعث خراب شدن قطعات مـی شود کـه این بـه عملکرد کار ضربه مـی زند.در برخی از دیزل ژنراتور ها از مایع و در برخی دیگر از گاز هیدروژن به منظور خنک سازی استفاده مـی شود.

فروش انواع دیزل ژنراتور دست دوم ( کارکرده ) با بهترین قیمت در شرکت راد دیزل لطفا جهت اطلاع از برند و قیمت ها با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای مشاهده قیمت ها به صفحه برند مورد نظر مراجعه نمائید و یا با کارشناسان فروش بخش ژنراتور تماس بگیرید. شرکت فنی و مهندسی تامین تجهیز مولد تولید کننده و وارد کننده ی عمده انواع دیزل ژنراتورها و گاز ژنراتورها در توان ها و برند های مختلف موتور و ژنراتور می باشد که در کنار این آماده ارایه ی انواع تابلو های کنترل و قدرت و چنج اوور ( کارکرد اتوماتیک ) و سنکرون ( کارکرد موازی چندین دستگاه دیزل ژنراتور و یا گاز ژنراتور بصورت همزمان جهت افزایش توان و بهره وری سیستم ) می باشد. انژکتور سوخت: سوخت مایع را اتمیزه کرده و در میزان مورد نیاز سوخت در اتاقک احتراق موتور اسپری می شود.

ژنراتورهای بسیار متنوعی در بازار موجود هستند که برخی از آن­ها برای استفاده خانوارها و برخی دیگر برای استفاده­های تجاری و صنعتی طراحی شده­اند. که هر یک در جای مناسبی که طراحی شده است قرار می گیرد و موتور دیزل ژنراتور را طراحی می کند. کانوپی های سایلنت را باید حتما افراد متخصص طراحی و تولید کنند. برای انتخاب توان ژنراتور مورد نیاز خود حتما می بایست توان مصرفی، مصرف کننده های برق مجموعه خود اعم از تکفاز و یا سه فاز بودن وسایل خود به صورت جداگانه یاداشت نمائید و با کارشناسان واحد فروش اطلاع دهید. چنانچه این تخصص را ندارید حتما مشاوره قبل از خرید ژنراتور برق دریافت کنید.

کمپانی لوول در کشور چین با همکاری و کمک شرکت پرکیز انگلیس، خط تولید خود را راه اندازی نمود. دیزل ژنراتور لوول به شکل گسترده در مکان هایی از جمله معادن، مخابرات، راه آهن و پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. دیزل ژنراتور را می توان از جمله اختراعات بسیار مهم و کاربردی در صنعت برق بشمار آورد که بوجود آورنده تحولات عظیمی در این صنعت بوده است. دیزل ژنراتورها دارای طیف وسیعی از مزایا هستند و استحکام، طول عمر خوب، نیازهای نگهداری نسبتاً کم، راندمان بالا و ایمنی خوبی دارند. این مدل که مانند سایر مدل­ها کارکرد دارند از گاز مایع و یا پروپان برای تولید انرژی استفاده می­کنند. از آنجايي كه ژنراتور برق را در لحظه توليد مي كند و پشتوانه اي مانند شبكه برق شهري ندارد.

همچنین نیاز است تا نگاهی به میزان مایع خنک کننده دستگاه و سطح سوخت آن بیندازید. این دستگاهها در مقابل انواع بنزینی خود از ایمنی بیشتری برخوردار هستند، زیرا ژنراتورهای بنزینی به صورت مکرر نیازمند سوخت گیری هستند که قابل اشتعال بودن این سوخت میتواند خطرناک باشد. دیزل ژنراتور های ولوو پنتا در توان های مختلفی تولید می شوند و به طور کلی می توان گفت توان آنها معمولاً بین 70 تا 800 کیلو وات بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. خدمات پس از فروش گارانتی معتبر: گارانتی معتبر موتور و ژنراتور، خدمات پس از فروش دستگاه، دسترسی و تامین قطعات دستگاه و تعمیر پذیری بالای دیزل ژنراتور به دلیل قیمت بالای محصول و مولد جریان برق از همیت ویژه ای برخوردار است از این رو انتخاب موتور و ژنراتور از برندهای معتبر و قابل اطمینان بسیار مهم است. ژنراتور برق یا دینام منبع تولید الکتریسیته می باشد که به وسیله به گردش درآمدن شفت خروجی ژنراتور توسط موتور در یک محفظه سیم پیچی شده انرژی الکتریسیته تولید می شود و در نهایت برق تولید می شود.

4. اگر در انژکتور حباب وجود داشته باشد، میتواند با ایجاد مشکل در احتراق، مانع از استارت خوردن دستگاه شود. هر ECU سنسورهایی دارد که در قسمتهای متفاوت موتور دیزل هستند و در رابطه با نحوه کارکرد دستگاه اطلاعاتی را مخابره میکنند تا در شرایط بحرانی وضعیت موتور راحتتر تشخیص داده شود. مهم ترین نکته ای که باید درباره کاربرد دیزل ژنراتور و موتور دیزلی بدانید این است که انواع مختلف آنها، در صنایع گوناگونی کاربرد دارند. دیزل ژنراتورها به دلیل طول عمر بسیار بالا، میزان نگه­داری پایین و دوام بالایی که دارند در دنیا ژنراتورها مشهور هستند. ناگفته نماند که این ژنراتورها به تعمیر و نگه­داری منظم نیاز داشته و اگر به درستی از آن­ها استفاده کنید ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی برایتان خواهند داشت. شما با شناخت انواع ژنراتور می­توانید مورد مناسب خود را انتخاب کرده و زمان قطعی برق از آن­ها برای تأمین انرژی استفاده کنید.

ژنراتور برق گازسوز خانگی به دلیل صدای کم زمان روشن شدن و همچنین در دسترس بودن سوخت آن ( ارزان بودن سوخت – تهیه آسان سوخت برای استفاده در ساختمان های مسکونی بیشتر از ژنراتور های دیزلی مورد توجه و استقبال قرار میگیرند که البته دارای مزایا و معایبی نیز می باشند که در ادامه توضیح داده می شوند. همچنین شروع به کار آن­ها نیز حتی در محیط­های بسیار سرد آسان است. دیزل ژنراتور برق به دستگاهی می باشد که به وسیله یک موتور و یک بخش ژنراتور که با کوبل شدن به یکدیگر منجر به روشن شدن موتور دیزلی یا گازی می شود که در نهایت برق مورد نیاز یک واحد صنعتی یا خانگی تامین می شود. سوخت موتور دیزل ژنراتور چیست؟

یا “genset” یاد می شود.

از جمله این مکان ها می توان به مواردی از جمله اردوگاه ها، معادن، کمپ ها و یا نمایشگاه ها اشاره داشت. خسارات ناشی از قطع برق شبکه سراسری در کارخانجات و صنایع بسیار زیاد میباشد که از ان جمله میتوان به مواردی نظیر توقف خط تولید . دیزل ژنراتورها را میتوان در بار زیاد استفاده کردتا ۸۰ تا ۹۰ درصد ظرفیتش. اداره آتش نشانی بسیاری از ساختمان ها را طبق قانون ملزم به نصب دیزل ژنراتور اضطراری میکند چرا که در زمان آتش نشانی احتمال قطع برق ساختمان زیاد بوده و برای راه اندازی پمپ های آتش نشانی نیاز به یک منبع تامین برق مستقل میباشد. توان تعریف شده در کاتالوگ دیزل ژنراتور ها در ارتفاع سطح دریا ، تهویه مناسب ، دمای ۲۵ درجه سانتی گراد و سایر شرایط استاندارد محیط کارکرد و سوخت مصرفی می باشد .

یکی از انواع ژنراتورها که برای تأمین برق مصرفی مورد استفاده قرار میگیرد، دیزل ژنراتور بوده که با استفاده از سوخت دیزل یا گازوئیل کار میکند. از این ژنراتورها عمدتاً تیم­های ساختمانی برای تأمین انرژی ابزارآلات و چراغ­ها استفاده می­کنند. به یک پک از موتور دیزل ، ژنراتور و دستگاه های مختلف جانبی (مانند شاسی ، کانوپی ، کاهنده صدا ، سیستم های کنترل ، بریکر ، گرمکن های آب و سیستم استارت) به عنوان “دیزل ژنراتور ” یا “genset” یاد می شود. چنین چیدمان دیزل ژنراتور در برخی از وسایل نقلیه زمینی بسیار بزرگ مانند لوکوموتیو های راه آهن نیز استفاده می شود. شرکت راد دیزل وارد کننده و تولید کننده و تامین کننده برتر انواع دیزل ژنراتور ها از بهترین برند های روز دنیا می باشد.

وظیفه کانوپی سایلنت کم کردن میزان صدای ایجاد شده زمان روش بودن ژنراتور برق می باشد. دیزل ژنراتور لوول مزیت های زیادی دارد و یکی از مهمترین مزیت های آن این است که سر و صدای بسیار کمی داشته و سایز آن بسیار مناسب است. همچنین، در حالی که ژنراتورهای دیزلی دارای صدای بیشتری هستند، برخی از مدلها اکنون دارای ویژگیهای کاهش نویز هستند. این دستگاهها به نسبت ژنراتورهای بنزینی و گازی به همان اندازه، خروجی بار بیشتری دارند. تشکیل شده است، پس به راحتی با اطلاع از موارد موثر بر قیمت هر جزء میتوان در مورد قیمت دیزل ژنراتور اطلاعات بیشتری کسب کرد. علاوه بر قیمت باید به برند سازنده دستگاه نیز توجه داشتهباشید. برای دسترسی به توانهای بالاتر از طریق موازی سازی دیزل ژنراتورها استفاده میکنند (برای مثال: برای دستیابی به توان 10MVA میتوان از موازی سازی ۵ دستگاه 2MVA استفاده نمود). به طور کلی دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا مزیت های زیادی دارند و از مهمترین مزیت آنها می توان به قیمت مناسب آنها اشاره نمود.

عمر مفید آن نسبت به یک ژنراتور گازوئیلی کمتر است. لیکن با توجه به محل استقرار دستگاه افت هایی در رسیدن به اعداد قید شده در کاتالوگ سازنده داریم . توان اضطراری یا Standby Power در واقع همان توانی است که دستگاه تا یک ساعت می تواند در اختیار مصرف کننده قرار دهد و پس از ساعت اول دچار افت حدود ۱۰ درصدی شده و از آن به بعد توان دائم Prime Power را می تواند در اختیار مصرف کننده قرار مشاهده سایت دهد . ژنراتور استمفورد چین و همچنین مکالته چین تحت نظر کارخانه اصلی در چین به تولید می پردازند، ولی از نظر قیمتی حدود ۵% تا ۲۰% پایین تر قرار دارند. همچنین این ژنراتورها با توجه به تولید انرژی بالا و هزینه کمتری که دارند بسیار کارآمد هستند.

سوخت دیزل ژنراتور چیست؟ دیزل ژنراتور لوول در 6 مدل مختلف تولید و عرضه می شود و مهمترین مدل آن سری 100G است. موتورهای لوول (Lovol Engines) که از محدوده 20 تا 150 کیلو ولت آمپر (KVA) متفاوت هستند با برخورداری از آخرین فناوریهای منطبق با تحقیقات توانسته بخش قابل توجهی از بازار این حوزه به خود اختصاص دهد. یکی از مقرون­به­صرفه­ترین انواع ژنراتور، این مدل بوده و تا زمانی که به خوبی نگه­داری شوند سال­ها بدون هیچ نقصی می­تواند به کار خود ادامه دهند.

موتور ژنراتور را می توان یکی از اصلی ترین قسمت های یک دستگاه دیزل ژنراتور برق دانست موتور با مصرف سوخت ژنراتور متصل به خود را به گردش در می آورد که در نهایت منجر به تولید برق می شود. دیزل لوول در طول سال در حدود 60 هزار موتور دیزلی تولید می کند. فروش انواع دیزل ژنراتور از بهترین و بروز ترین برندهای خارجی و برندهای داخلی ساخت ایران ( ژنراتور برق پرکینز انگلیس ، ژنراتور برق کامینز ، ژنراتور برق ولوو ، ژنراتور برق کاترپیلار ، ژنراتور لوول ، ژنراتور موتور سازان تبریز و بنز ایدم تبریز ) در شرکت راد دیزل به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش. وظیفه کنترل پنل کنترل و رفع ایرادهای ناشی از بد کارکردن موتور و ژنراتور و یا اعلام مشکل های به وجود آمده هستند. دستگاهی است که وظیفه آن تولید انرژی الکتریکی میباشد.

با گسترش روزافزون استفاده از انرژی الكتریكــی ، امــروزه كمتــر زمیــنه ای ( از زنـدگی روزمره تا فعالیتهای صنعتی و خدماتی ) را می توان یافت كه بشدت به انرژی الكتریكی وابسته نباشد. تا حالا رای نیامده! از مهم­ترین نکات در مورد این ژنراتورها راحتی ذخیره گاز طبیعی در مخازن و یا حتی زیرزمین است که موجب شده تا این ژنراتورها دوام بالایی داشته باشند. همچنین ژنراتور لوری سومر فرانسه نیز با توجه به کیفیت بالایی که دارد، در رده ی قیمتی ژنراتور استمفورد انگلستان می گیرد. این ژنراتور علاوه بر این مصرف سوخت پایینی دارد و قیمت آن با توجه به عملکرد بالای آن پایین است. علاوه بر دسترسی، ارزان بودن در مقایسه با سایر سوخت­های غیر تجدیدپذیر و تمیز بودن آن هنگام سوختن از دیگر دلایل محبوبیت ژنراتورهایی است که منبع سوخت گاز طبیعی دارند.

کاربرد دیزل ژنراتور

شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که بجای خرید دیزل ژنراتور نو، از دیزل ژنراتور دست دوم استفاده کنید. در مرحله بعد میزان برق مصرفی آنها را با هم جمع میکنیم توجه داشته باشید که هنگامی که موارد را با هم جمع میکنیم همه با یک واحد باشند. سیستم روغن ژنراتور : به دلیل اینکه قطعات مختلفی درکنارهم و با اصطکاک در حال کار کردن هستند برای جلوگیری از خراب شدن آنها روغنکاری بسیار مهم است. به همین دلیل میتوان بیان کرد که در نهایت نیاز به تعمیر و نگهداری آنها کمتر خواهد بود. از آنجاییکه اغلب مطالعه کنندگان سایت ما مصرف کنندگان عزیز می باشند لذا مباحث را جهت فهم راحت تر به صورت عامیانه بیان کرده و سعی بر آن داریم تا کمتر از اصطلاحات علمی استفاده کنیم .

دیزل ژنراتور چیست

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار