شیر پروانه ای باترفلای ولو چیست؟ قیمت انواع | کسری ساران

پس اگر قصد خرید این شیر صنعتی را دارید، این مقاله را از دست ندهید. شیر پروانه ای چدنی از شیرالات پرمصرف در صنایع آب و فاضلاب و صنایع ساختمان می باشد که از نظر وزنی سبک تر از انواع فولادی می باشد و در انواع چدن سبک و چدن سنگین قابل ارائه می باشد. بدنه با توجه به نوع سیال و فشار کاری و دمای سیال انتخاب می شود، از این محصول با بدنه چدن با توجه به شرایط در محیط های غیر خورنده و در دما های زیر 120 درجه سانتی گراد استفاده می کنند. ولی بدلیل وجود واشر لاستیکی (لاینر) در داخل این شیرآلات مناسب ترین دمای استفاده کمتر از 90 درجه سانتی گراد می باشد.

کنترلی

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که به علت آب بندی قابل توجه شیر پروانه ای پلیمری، خرید این محصول برای سیستم های آبیاری تحت فشار و پروژه های انتقال آب، گزینه کاربردی و راهبردی قلمداد می گردد. شیرهای ویفری به عنوان نمونه ای جدید از ولوهای صنعتی، جایگزین قابل توجهی برای سایر ولوهای صنعتی نظیر شیر توپی، ولو کشویی، شیر بشقابی و ولو سوزنی به حساب می آیند. شیرهای پروانه ای به سبب چرخش نود درجه ای و منتقل کردن شیر از حالت بسته به باز، در زمره ولوهای صنعتی راحت و در عین حال سریع العمل به شمار می آیند. ناگفته نماند که شیر پروانه ای پلیمری از اهرمی در ساختار خود بهره می برد که با قسمت حرکت دهنده ولو اتصال برقرار می سازد. اعمال فرآیند به وسیله این عملگر به صورت پنیوماتیکی یا فشار هوا، برقی و دستی انجام می پذیرد.

شیر پروانه‌ ای یکی از ساده‌ ترین انواع شیرهای صنعتی است که با هدف کنترل راحت‌ تر جریان  سیال در صنایع مختلف با سایز ها و جنسهای مختلف تولید و عرضه شده است. این مدل از شیر پروانه ای مهر و موم‌ شده‌ الکتریکی ضد انفجار دارای انواع فلنجی دوگانه دارای ساختار فشرده، کلید چرخشی 90 درجه آسان، آب بندی قابل اعتماد و عمر طولانی است. به طور گسترده در نیروگاه های آب، نیروگاه ها و فولاد استفاده می شود و به عنوان تنظیم و قطع در تامین آب و زهکشی کارخانه ها، کاغذ سازی، صنایع شیمیایی، پذیرایی و سایر سیستم ها استفاده می شود. علاوه بر کنترل دقیق جریان، انواع شیرهای پروانه ای برای کنترل فشار عالی هستند.

برندهای باترفلای ولو:

شیر پروانه ای باترفلای ولو چیست؟ قیمت انواع | کسری ساران انواع شیر پروانه ای معمولاً از کاملاً باز تا کاملاً‌ بسته‌ کمتر از 90 درجه است. برای تعیین موقعیت صفحه پروانه ای باید یک کاهنده چرخ دنده حلزونی روی میل سوپاپ نصب شود. استفاده از کاهنده دنده حلزونی نه تنها می تواند باعث شود صفحه پروانه قابلیت قفل شدن خود را داشته باشد، صفحه پروانه را در هر موقعیتی متوقف کند، بلکه عملکرد عملیاتی دریچه را نیز بهبود بخشد. برای چرخش گیت پروانه ای این شیرها از موتورهای الکتریکی با صدور فرمان الکتریکی توسط سیستم کنترل مرکزی استفاده ‌شده است. از این شیرها معمولاً در طراحی فرآیندهای اتوماسیون شده برای کنترل عبور سیالات استفاده می‌شود.

  • در آن سال ها از شیرهای پروانه ای به منظور کنترل بخار و جریان هوا در توربین ها و فن ها و خطوط لوله فولادی استفاده به عمل می آمد.
  • همین امر آن را به یکی از سریع ترین شیرهای پروانه ای تبدیل کرده است.
  • در ولوهای جک بادی برای باز و بسته کردن شیر از نیروی محفظه هوای فشرده یا گازهای بی‌اثر فشرده استفاده می‌شود.
  • این شیرها به سادگی نسب می شوند اما هیچ گاه نمی توانند یک شیر ایزوله کننده شیرآلات صنعتی کرج باشند.
  • دریچه‌های پروانه‌ای جایگزین عالی (و ارزان‌تر) برای گلوب و سایر شیرهای کنترلی در کاربردهایی هستند که دقت 1 تا 2 درصد قابل قبول است.

شیرهای پروانه ای برای چندین کاربرد عالی هستند زیرا بسیار سبک وزن هستند و کنترل جریان معقولی را در یک‌ طراحی‌ فشرده‌ ارائه می دهند. به طور کلی می خواهید از یک شیر فلزی برای پردازش شدیدتر سیال استفاده کنید، در حالی که انواع شیر پروانه ای با صندلی نرم برای کاربردهایی با فشار و دمای پایین بهترین است. دیسک پروانه فضای کمی را اشغال می کند اما برای اکثر سیستم های پمپ استحکام کافی را ارائه می دهد. شیر پروانه ای٬ باترفلای ولو از پرکابردترین انواع شیرها در صنعت پاپینگ است. شیر پروانه ای ویفری نوع خاصی از طراحی ولوها با دهانه بزرگ است که مخصوص نصب شدن بین فلنچی طراحی می‌شود.

معرفی اجزا باترفلای ولو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار