سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

با رعایت اصول سئو و سرمایه‌گذاری روی سئوی وبسایت، شما تلاش می‌کنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. چون نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است. تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است.

منابعی مانند سایت‌های مختلف و متنوع فارسی و انگلیسی زبان، ویدئوهای یوتیوب و تد برخی از این موارد هستند که می‌توانند انتخاب‌هایی ساده و متنوع را برای شما رقم بزنند. همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، صبوری و استمرار اصلی‌ترین رکنی است که می‌تواند سبب رسیدن به نتایج اول سایت گوگل شود! برای اینکه بتوانید به این موضوع برسید، لازم است تا در سئو خود استمرار به خرج دهید و از تلاش‌های خود خسته نشوید. سئو امری کاملا حرفه‌ای است که در صورت درست انجام شدن آن، زمان می‌تواند کاهش پیدا کند.

۳. سئو، گول زدن گوگل نیست!

توجه داشته باشید که انکرتکست لینک های داخلی بهتر است عینا عبارت عنوان صفحه مقصد باشد تا گوگل و مخاطب به اشتباه نیفتند و از کلماتی مانند اینجا را کلیک کنید، به این صفحه مراجعه کنید و … استفاده نکنید. سرویس گوگل ادز یکی از منابع اصلی درآمدی گوگل است که وبسایت های مختلف در کلمات کلیدی با پرداخت مبلغی پول به ازای هر کلیک، در رتبه 1 قرار می گیرند. البته در کنار نتایج شامل تبلیغات گوگل، عبارت Ad گذاشته می شود تا مخاطب با اختیار خود روی آن کلیک کند. می توان گفت اولین موتور جستجویی که همانند سرچ انجین های امروزی، وبسایت ها را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کرد و مقداری از عنوان هر صفحه را نشان می داد، موتور جستجو جامپ‌استیشن بود.

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمی‌آورد. یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند. برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید. برای شروع می‌توانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید. گواهینامه SSL با اضافه کردن یک لایه امنیتی به اطلاعات رد و بدل شده بین شما و سرور سایت، امنیت اطلاعات رد و بدل شده را بالا می‌برد.

بهترین افزونه‌های سئو وردپرس

سپس سعی می‌کنیم بفهمیم قصد کاربر از جستجو کردن این کلیدواژه‌ها چه بوده است. حالا کلمات کلیدی که پیدا کرده‌ایم را براساس اولویتی که برایمان دارند، دسته‌بندی می‌کنیم. قبل از اینکه یک نقاش اثری هنری را خلق کند، ابتدا با استفاده از ماده‌ای به نام جسو بوم نقاشی را زیرسازی می‌کند. در واقع سئوی تکنیکال پایه و اساس هر کاری است که بعدها برای سئو انجام می‌دهید. خب حالا که نقاش یک بوم آماده برای نقاشی کردن دارد، وقت خلاقیت است.

برای ارزیابی عملکرد وب‌سایت باید معیارهای مرتبط با سئو را به شکل مستمر ارزیابی کنید. می‌توان از این ابزارها برای شناسایی رهبران فکر و لینک‌کنندگان احتمالی بهره گرفت و متوجه شد که این افراد معمولاً چه نوع محتوایی را با مخاطبان خود به‌اشتراک می‌گذارند. علاوه بر موارد گفته شده، معیارهای دیگری در الگوریتم‌های گوگل برای رنکینگ وب‌سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود. اگر وب ‌سایتی دارید و می‌خواهید ترافیک بیشتری دریافت کنید، شکی در این نیست که سئو باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی (CPC) در این است که سئو شامل رتبه‌بندی «ارگانیک» می باشد؛ به این معنی که برای حضور در این فضا لازم نیست پولی پرداخت کنید. سایت مپ لیستی از تمامی صفحات یک وبسایت است که تحت فایلی با پسوند Xml در اختیار کرولر ها قرار می گیرد.

  • بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار می گیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری می شوند.
  • دنیای سئو دنیایی پیچیده است و مدام تغییر می‌کند، اما با آشنایی با مفاهیم پایه و اصول سئو می‌توان وب‌سایت را تا حد زیادی برای بهتر ظاهر شدن در موتورهای جستجو بهینه‌سازی کرد.
  • مزیت‌های این روش را می‌توان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق می‌افتد.
  • جای تعجب ندارد که حتی حرفه‌ای‌ترین بازاریابان محتوا نیز به متخصصان سئو برای بهینه‌سازی محتوا نیاز دارند.
  • موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می‌‌‌کنند.

اعتبار صفحه با در‌نظر گرفتن فاکتور‌ها و معیار‌های متعددی مشخص می‌شود. Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمان‌های مختلف متفاوت باشد. بطور کلی، Page Authority توانایی رتبه گیری یک صفحه خاص از یک وبسایت را پیش بینی کرده و حدس می‌زند، در‌حالیکه Domain Authority توانایی رتبه گیری کل سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو را تخمین می‌زند. ایندکس‌ها شامل تمام اطلاعاتی هستند که موتور‌های جستجو قادر به جمع آوری آن‌ها از وب سایت‌ها بوده‌اند. اگر محتوای سایتی در ایندکس موتور‌های جستجو نباشد، کاربران قادر به پیدا‌کردن و دستیابی به آن نخواهند بود.

برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. استراتژی سئو یک پلن جامع است که در ابتدای پروژه های سئو انجام می‌شود.

تجزیه و تحلیل جستجوها

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار