آگهی‌های انواع هارد اکسترنال اینترنال در دیوار تهران

آگهی‌های انواع هارد اکسترنال اینترنال در دیوار تهران تفاوت اصلی بین داک استیشن و باکس هارد در این است که داک‌ها معمولا فقط از رابط اتصال ساتا پشتیبانی می‌کنند و با هر دو هارد اینترنال 2.5 و 3.5 اینچی سازگاری دارند. اگر قصد تبدیل هارد اینترنال 3.5 به اکسترنال را دارید، احتمالا باکس هارد شما دارای یک کابل اتصال برق نیز هست. همان‌طور که گفته شد برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال می‌توان از سه روش استفاده کرد. در ادامه به این روش‌ها اشاره و همچنین تفاوت‌های بین هاردهای اینترنال 2.5 و 3.5 اینچی و معایب و مزایای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را بررسی می‌کنیم. اندازه طراحی نسبت به نوع عملکرد در نام‌گذاری قطعات بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد. یک درایو ۵٫۲۵ اینچی دارای عرض واقعی ۵٫۷۵ اینچ است و یک درایو ۳٫۵ اینچی به عرض ۴ و ۲٫۵ اینچی با عرض ۲٫۷۵ می‌باشد.

Seagate ST8000NM000A Enterprise Exos 8TB SATA3 Internal Hard Drive

درایو حالت جامد نیز یک دیسک سخت است ، اما از یک فناوری متفاوت استفاده می‌کند. هارد دیسک‌های سنتی با چرخاندن صفحه‌های داده کار می‌کنند ، اما SSD ها “یک قطعه صفحه مدار” مستقیم هستند. ثابت شده است که این یک طراحی محبوب برای دستگاه‌های موبایل و دسک تاپ است ، زیرا کاملا ضد ضربه است و سرعت خواندن و نوشتن بسیار سریعتر از دیسک‌های سخت سنتی است. بسیاری از هارد دیسک‌های اکسترنال نیز فقط از سیستم عامل‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند یا تنها می‌توانند یک سیستم عامل را در یک زمان پشتیبانی کنند. قبل از اینکه بتوانید آن را برای نوشتن در سیستم عامل دیگری پیکربندی کنید، بسیاری از هارد دیسک‌ها باید دوباره فرمت شوند، بنابراین تمام داده‌ها از دست می‌روند.

  • به طور معمول قسمت اعظم از بدنه هارد دیسک‌ها توسط فلز پوشیده شده است که در بعضی از بخش‌ها با پلاستیک و سایر موارد همراه می‌شود.
  • این قسمت، قطعه ای بسیار ظریف و فلزی می باشد که هد بر روی آن نصب شده است.
  • ممکن است تعداد و ترکیب تراشه‌های قرار گرفته روی برد الکترونیک هارد دیسک‌های مختلف یا محصولات شرکت‌های متفاوت، کمی با یکدیگر فرق داشته باشند.
  • پنل دسترسی کیس را از سمت اصلی آن یعنی سمت چپ در هنگامی که در روبروی کیس قرار دارید باز کنید.
  • لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت‌تر که طراحی حجیمی نیز دارند به همراه برخی طراحی‌ها در دسته اقتصادی، مانند لپ‌تاپ‌های ثینک‌پد لنوو و لاتیتودهای Dell، همچنان امکان دسترسی نسبتاً آسانی را به محل اتصال درایو فراهم می‌سازند.
این بدان معنی است که سوزنی وجود ندارد که برای خواندن یا نوشتن داده حرکت کند و سرعت آنها به مراتب بیشتر از درایوهای SATA است. یافتن سرعت دقیق دشوار است زیرا از نظر سازنده و فاکتور متفاوت است ، اما حتی درایوهای با عملکرد پایین نیز قابل مقایسه با درایوهای SATA هستند . کامپیوترها برای ذخیره دائمی داده ها به درایوهای دیسک سخت (HDD) متکی هستند. آن ها دستگاه های ذخیره سازی هستند که برای ذخیره و بازیابی اطلاعات دیجیتالی مورد نیاز برای رجوع به آن ها  در آینده استفاده می شوند.

هاردهای اینترنال کامپیوتر، هاردهای اینترنال لپ‌تاپ و اکثر هاردهای اکسترنال در این دسته قرار می‌گیرند. دسترسی راحت و آسان کاربران یک شبکه محلی به اطلاعات روی هارد اکسترنال NAS را می‌توان مهم‌ترین مزیت این نوع هارد دانست. از هارد NAS می‌توان برای ذخیره‌سازی اطلاعات و تهیه پشتیبان استفاده کرد. با توجه به کارکرد خاص و قیمت بالا این هارد‌ها به کاربران عادی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

H.D.D Seagate Surveillance SKYHawk 1TB هارد سیگیت مخصوص دوربین مدار بسته

اغلب لپ‌تاپ‌هایی که هنوز به طور چندان فشرده‌ای طراحی نشده‌اند، هنوز از درایوهای 2.5 اینچی استفاده می‌کنند؛ اما ممکن است احتمالاً یک محل اتصال درایو برای ارتقا داشته باشند. لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت‌تر که طراحی حجیمی نیز دارند به همراه برخی طراحی‌ها در دسته اقتصادی، مانند لپ‌تاپ‌های ثینک‌پد لنوو و لاتیتودهای Dell، همچنان امکان دسترسی نسبتاً آسانی را به محل اتصال درایو فراهم می‌سازند. مدل‌های دیگر نیازمند کار بیشتری برای دسترسی به محل اتصال درایو هستند و یا کلاً امکان دسترسی را فراهم نکرده‌اند. به خصوص در لپ‌تاپ‌هایی که از استاندارد M.2 استفاده می‌کنند، امکان دسترسی به درایو وجود ندارد. ارتقای این درایوها احتمالاً باعث ابطال گارانتی می‌شود و باید راهنمای مخصوص هر مدل را بخوانید.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال ظرفیت 4 ترابایت مدل Purple بافر 256

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار