گوگل ادز چیست؟

هزینهای که برای خرید گوگل ادز میکنید، تا آخرین کلیک در نتایج نمایش داده خواهد شد و در دسترس خواهد بود و بنابراین تا آخرین ریالی که هزینه کردهاید، صرف جذب کاربران به سایتتان و احتمالا تبدیل به سود خواهد شد. سرویس گوگل ادوردز تنها برای سایت هاست. ناشرانی که انتخاب میکنند از سرویس AdSense استفاده کنند، ملزم به رعایت خط مشی های برنامه هستند. بعد از انتخاب هر کدام، گوگل به شما کمک می کند تا با توجه به اهداف خود تبلیغات مناسب را انتخاب کنید. کلمات کلیدی شما در گوگل ادوردز باید با آنچه کاربر جستجو میکند مطابقت داشته باشد. در آینده می توانید این حد نصاب را افزایش یا کاهش دهید. به بیان ساده نرخ تبدیل یعنی چند نفر از افرادی که وارد سایت شما شدهاند، عمل مورد نظر شما را انجام دادهاند. میتوانید ببینید که چه کلید واژههایی نتایج بهتری را دادهاند و کدام کلید واژهها CTR بهتری داشتهاند.

ممکن است برای کسانی که خود کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خود را مدیریت میکنند، هزینه زیادی انجام شود اما نتیجه مناسبی نگیرند و این به دلیل انتخاب کلمات کلیدی نامناسب برای کمپین باشد. از آنجایی که گوگل یک شرکت خارجی است، بنابراین برای مراودات مالی باید از ارزهای بین المللی همچون دلار استفاده کرد. کلمه کلیدی میتواند یک عبارت یا یک تک کلمه باشد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در چند شاخه مختلف کار میکند میتوانید اکانت خود را بر اساس ساختار وب سایتتان، انواع محصولات یا خدماتی که تبلیغشان میکنید یا براساس موقعیت جغرافیاییشان تقسیمبندی کنید. معیار دیگری با نام کوالیتی اسکور یا نمره کیفیت تبلیغات وجود دارد که تاثیر زیادی در نمایش صفحه شما دارد.

ثبت نام در گوگل ادز گوگل تلاش میکند تا بودجه تبلیغاتی شما را در بهصرفهترین حالت ممکن خرج کند تا هم شما به اهداف تبلیغاتی خود برسید و هم گوگل درآمدزایی کند. با توجه به بررسی های صورت گرفته، تحقیق ها و آنالیزها مشخص شده است که بیشتر افراد برای به دست آوردن اطلاعات موردنظر خود تنها به نتایجی که در صفحه اول نمایش داده شده، مراجعه می کنند. متوسط هزینه هر کلیک تبلیغات گوگل چقدر است؟ ابتدا وارد ایمیل خود شوید، سپس وارد سایت گوگل ادز شده و گزینه Start now را بزنید. در ابتدا لازم است مختصر به این بپردازیم که رفتار گوگل با سایت هایی که از خدمات سرچ تبلیغاتی کلیکی استفاده می کنند، چگونه است؟

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

پس گوگل ادز در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و بسیاری از مشاغل به این روش بازاریابی و تبلیغات متکی هستند. بسیاری از سایت ها با استفاده از تولید محتوا قوی و همچنین سئو استاندارد در طول مدت زمانی نه چندان کوتاه تمام تلاش خود را می کنند که به صفحه اول گوگل برسند. بدین ترتیب صاحبان سایت به دنبال راهی هستند تا به صفحه اول گوگل راه پیدا کنند. تبلیغات گوگل، سریع ترین راه برای اتصال مشتریان به صاحبان کسب و کارها است و یکی از بهترین، بهصرفه ترین و هدفمندترین روش های تبلیغاتی می باشد. شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا به اختصار GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سایتهایی است که به گوگل اجازه میدهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد. از این رو فرآیند اثربخشی و کسب رتبه با استفاده از کلمات کلیدی در سئو کندتر از گوگل ادز پیش خواهد رفت.

به دلیل استقبال زیاد کسبوکارها از گوگل ادز همیشه تعداد تبلیغات از محل تبلیغ بیشتر بوده است. محل اصلی نمایش تبلیغ شما بر اساس امتیاز تبلیغ (بیشترین قیمت و کیفیت تبلیغ) شما تعیین می شود. هرچه امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، در رابطه با مبلغ پیشنهاد شما، موقعیت تبلیغ شما بهتر می شود. در سال 2013 ، 1.5 میلیون کسب و کار 111 میلیارد دلار درآمد از طریق ابزار جستجو و گوگل ادز کسب کرده­اند. نحوه شرکت در مزایده گوگل به چه صورت است؟ با استفاده از گوگل ادوردز می توانید مشتری هدف خود را در مدت زمان کوتاهی جذب کنید. آگهیها: به ترکیب متن و لینکهایی گفته میشود که به عنوان تبلیغات در صفحات جستوجوی گوگل نمایش داده میشوند. ما توصیه میکنیم که برای هر کمپین تنها یک هدف را در نظر بگیرید. ضرب المثل جالبی در رابطه با صفحات دیگر گوگل وجود دارد که می گوید: شما می توانید یک جسد را در صفحه دوم گوگل پنهان کنید.

نه تنها باید صفحه فرود را مشخص کنید بلکه گوگل، وب سایت شما را بررسی می کند تا از واقعی بودن آن مطمئن شود. البته بد نیست بدانید که ورورد و خرید افراد از سایت دیگر به شما مربوط نیست. اما در مورد افرادی که آمادگی خرید ندارند، می توان با یک بازاریابی مجدد آن ها را تشویق به خرید کنید. نکته: در این قسمت با انتخاب گزینهی Switch To Expert Mod (کادر زردرنگ)، میتوانید کمپین خود را حرفهایتر راهاندازی کنید که در قسمت بعد در مورد آن بهتفصیل توضیح خواهیم داد. اگر قصد خرید گوگل ادز برای سایت خود را دارید و به دنبال قیمت گوگل ادوردز هستید، به زودی یک مقاله برای خرید گوگل ادز و همچنین نحوه پرداخت هزینه Google Ads را قرار خواهیم داد که در آنجا هزینه و میزان تعرفه مشخص خواهد شد. در حقیقت افرادی که روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند 50 درصد بیشتر احتمال دارد که خرید کنند.

با این حال، قبل از اینکه به فکر شروع تبلیغات آنلاین با گوگل ادوردز باشید، باید بدانید که چگونه به طور موثری از AdWords استفاده می کنید تا بیشترین بازده سرمایه گذاری را از هزینه های تبلیغاتی خود داشته باشید و از اشتباه کردن جلوگیری کنید. این ویژگی به اختصاصی کردن تبلیغات کمک بهسزایی می­کند و به ما این فرصت را می­دهد که تبلیغات دقیق­تری را به نمایش بگذاریم. بنابراین اگر بخواهید بر روی تبلیغات جستجو Google ads تمرکز کنید،نیاز به بررسی کلید واژه ها دارید. بررسی نتایج: یکی از قابلیتهای گوگل ادز این است که میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را بررسی کنید و ببینید که تبلیغ شما در گوگل چقدر موثر و نتیجهبخش بوده است. Video Ads: تبلیغات ویدئویی گوگل به کلیپ های 6 تا 15 ثانیه ای گویند که در ابتدای ویدئوهای سایت یوتیوب نمایش می یابند. در روش تبلیغاتی گوگل ادز، متن تبلیغات در نتایج گوگل برای درخواست های مرتبط نمایش داده میشود.

آیا امکان دسترسی چند نفر به صورت همزمان به یک اکانت اختصاصی گوگل وجود دارد؟ قابلیت تست و آزمایش: گوگل ادز این امکان را دارد که بتوانید آزمایش کنید که چه چیزی نتیجه میدهد و چه چیزی نتیجه مدنظر را ندارد. گوگل ادوردز، تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر سایت نخواهد داشت. این تکنیک ها به صورت مستقیم بر سایت شما اثرگذار خواهند بود. این یعنی اینکه هر کسی سایت شما را در گوگل ببیند و با کلیک مستقیم وارد سایت شما شود، گوگل از شما هزینه دریافت می کند، در غیر این صورت هزینه ای از شما دریافت نمی کند. گوگل ادز به تنهایی کافی نیست: این در نهایت ساختار سایت و جذابیت آن است که میتواند کاربر را متقاعد کند که از شما خریدی انجام دهد.

زمانی که شما از تمام مزایایی که گوگل برای شما به همراه خواهد داشت، آگاه می شوید این سوال پیش می آید که آیا صرف هزینه و سرمایه گذاری در تبلیغات گوگل به صرفه و مناسب می باشد؟ روی Tools & Settings در منوی بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی Keyword Planner بزنید. 2. از منوی سمت چپ Keywords را انتخاب کنید. انتخاب کلمات کلیدی نامناسب: برای کسانی که تجربه کافی در حوزه دیجیتال ندارند و با مفهوم قصد جستجوی کاربر (Search Intent) آشنایی زیادی ندارد، احتمالا یافتن کلمات کلیدی مناسب و تحقیق کلمات کلیدی آشنایی کمی دارند و با رفتار کاربران در هنگام جستوجو در گوگل آشنایی ندارند.

هر ثانیه ۳/۲ میلیون جستجو در گوگل انجام می شود.در بسیاری از زبان ها خیلی از صفحات نتایج،شامل آگهی های گوگل ادز می باشند و این مقدار در زبان فارسی کمتر از زبان انگلیسی تبلیغات گوگل ادز چیست است. اگر در یک ماه کمتر از ۱۰۰ دلار به دست بیاورید، درآمد شما به حساب شما واریز نشده و به پرداختی های ماه بعد اضافه می شود. به همین دلیل تمامی وب سایت ها تلاش می کنند در بین گزینه های اول در صفحه ی اول قرار بگیرند. بعد از انتخاب یکی از اهداف چندگانه (تماس بالاتر، فروش بیشتر یا ثبت مشخصات کاربران و غیره) از شما خواسته می شود که نام شرکت (فعالیت تجاری) و وب سایت خود را وارد کنید. در واقع هنگامی که برای شرکای خود ثبت نام می کنید به طیف وسیعی از مزایا از جمله برنامه ها و آموزش های ویژه تحقیقات صنعت و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. این سرویس در ایران تحریم است ولی میتوان به کمک شرکتهای واسط اقدام به ثبت گوگل ادوردز کرد.

نحوه کار با گوگل ادز

اما با استفاده از گوگل ادوردز بدون کمترین زحمتی سایت شما می تواند نه تنها به صفحه اول گوگل، بلکه در نتایج اول و دوم گوگل نمایش داده شود. برای خرید تبلیغات گوگل ابتدا باید مراحل ساخت اکانت گوگل ادز را انجام دهید و کمپین گوگل ادوردز خود را راهاندازی کنید که در پست بعدی روش ایجاد کمپین و ساخت حساب کاربری Google Ads را آموزش خواهیم داد. احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل با چنین نتایجی روبرو شده اید که کمی از نتایج ارگانیک متفاوت هستند . لیست های ریمارکتینگ برای تبلیغ های مبتنی بر جستجو (Re marketing lists for search ads): گاهی اوقات افراد بعد از ترک وبسایت شما باز هم سعی می کنند نیاز خود را بر روی گوگل جستجو کنند. زیرا کسبوکارهای کوچک هم میتوانند با هزینه بر اساس وسع خود هزینه کنند و فقط برای بر اساس کلیکی که انجام میشود، هزینه خواهند کرد و بر اساس تعداد نمایش هزنیهای کاسته نخواهد شد.

سایت گوگل ادز

برای اینکه بتوانید تبلیغ خود را در گوگل نمایش دهید، باید لیستی از کلمات کلیدی که مد نظر دارید را انتخاب کنید. پس از گذراندن تعریف کمپین ،گروه آگهی و آگهی ها ضروری است تا کلمات کلیدی و هم چنین میزان هزینه ای که قرار است برای هر کلیک کاربر به ازای هر کلمه ای که داخل گوگل سرچ می شود، پرداخت شود، را مشخص کنید. به طور کلی هدف از این دستهبندی این است که بگوییم چه کاربرانی در طی هفته، ماه یا هر بازه زمانی دیگری از سایت شما بازدید کردهاند. ریمارکتینگ (Remarketing) یا ریتارگتینگ (Retargeting) به معنای بازاریابی مجدد و تبلیغ برای کسانی است که قبلا با شما در فضای آنلاین آشنا شده و تعامل کردهاند (مثلا وارد وب سایت شما شدهاند) اما هنوز تبدیل به مشتری یا حتی Lead نشدهاند.

کلمه کلیدی میتواند یک عبارت یا یک تک کلمه باشد.

بنابراین از هر ترفند و تکنیکی کمک می گیرند تا جایگاه بهتری در صفحات گوگل داشته باشند. آموزش گوگل ادز – هنگامی که شما قصد تولید محتوا برای سایت خود را دارید، قبل از هر کاری باید کلمات کلیدی مرتبط با محتوا و سایت خود را جمعآوری کنید. کلمات کلیدی، مکان تبلیغ، سن و زبان همه مواردی هستند که به وسیلهی آنها میتوانید تبلیغات هدفمندی را نشانه بگیرید. در واقع تبلیغات کلیکی یا گوگل ادز (Google Adwords)،سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات و یا خدماتتان در موتورهای جستجوی گوگل توسعه داده است. تعرفه گوگل ادوردز بسیار مناسب است و از قیمت معقولی برخوردار است. باید بگویم برای تمامی افرادی که برای کسب و کار خود سایت دارند، بسیار مهم است که به صفحه اول گوگل راه پیدا کنند. بعد از بررسی وب سایت، پیامی با مضمون تایید از طرف گوگل ارسال می شود.

در صورتی که کیفیت پایینی ارائه کنید، این احتمال وجود دارد که با هزینه های بسیار زیاد مانند چند دلار به ازای هر کلیک آگهی شما نمایش داده نشود! اما قبل از شارژ حساب گوگل ادز خود توجه کنید که؛ در صورتی که قصد فروش از سایت خود را دارید، در قدم اول باید سایت شما امکان اینکه کاربر را به مشتری تبدیل کند و او را متقاعد به خرید از شما کند، داشته باشد. بازاریابی مجدد، نرخ تبدیل گوگل ادز با عملکرد بالا را از قبل دریافت کرده و به آن اضافه می کند. درواقع باید بگویم زمانی که تصمیم گرفتید تا از گوگل ادوردز با توجه به کلمه کلیدی که مشخص کرده اید، از صفحات جستجو گوگل بهره بگیرید، هر شخصی که آن کلمه موردنظر را جستجو کند، به سایت شما دسترسی می یابد.

سایت اصلی گوگل ادز

البته درست است که هزینه تعریف شده برای هر کلیک معیار اصلی برنده شدن در مزایده است ولی تمامی فاکتور گوگل برای انتخاب سایت مناسب فقط بودجه نیست مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغات در نظر گرفته شده با وبسایت شما، صفحات فرود استاندارد، سرعت مناسب سایت نیز عواملی تأثیرگذار دیگری هستند که گوگل به آنها توجه زیادی خواهد داشت. اما باید بگویم حتی با توجه به قیمت ارز نیز این کار به صرفه است، به این دلیل که هزینه گوگل بر پایه هر کلیک می باشد. این تنظیمات برای هدف قرار دادن کاربران نهایی و بهینهسازی کمپین تبلیغاتی مورد نیاز است اما برای کسانی که دانش کافی این کار را ندارند، پیشنهاد میشود که از اکانتهای مدیریت شده استفاده کنند تا نیازی به یادگیری پنل گوگل ادز نداشته باشند. به بیان دیگر زمانی که آن کلمه کلیدی مورد نظر توسط فردی در گوگل جستجو شود، گوگل سایت شما را در صفحه اول، به آن شخص معرفی خواهد کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار