کشتیرانی بندرعباس- حمل کانتینر در بندرعباس- باربری دریایی حمل بار دریایی | transemartlogistics

اطلاعات مندرج در یک پروفرما که متعاقباً صورتحساب فروش (فاکتور) برمبنای آن صادر می گردد، بایستی کلیه شرایط و توافقات فی مابین فروشنده و خریدار در آن درج شده باشد. در قرارداد اجاره سفری، به محض بارگیری کالا، مالک کشتی متعهد است آن را به مقصد حمل کند. مسوولیت اجاره کننده در مقابل کالا و کشتی از لحظه بارگیری تمام می‌شود. اگر مالک کشتی از میزان دقیق باری که قرار است حمل کند اطلاع نداشته باشد، طرفین ممکن است در مورد مبلغ مقطوعی به عنوان کرایه توافق کنند. «تحویل شده در مرز» به معنای آن است که تعهدات فروشنده زمانی به انجام می‌رسد که کالاها به مرز رسیده باشد. البته پیش از «مرز گمرکی» کشوری که در قرارداد فروش تعیین شده است.

انواع شیوه‌های حمل‌ونقل دریایی با توجه به نوع و ظرفیت بار

ارتباطات تجاری دریایی بین کشورهای مختلف، باعث ایجاد مسیرهای خاص آبی در دریاها و اقیانوس‌ها شده است. حمل دریایی به مقصدهای مهم تجاری و واردات کالا از شرکت‌های مختلف توسط شبکه بزرگی از خطوط کشتیرانی انجام می‌شود. حمل و نقل ترکیبی زمانی استفاده می‌شود که امکان حمل و ترانزیت کالا از مبداء تا مقصد تنها با یک وسیله حمل­‌کننده امکان‌پذیر نباشد.

انواع روش‌های حمل بار دریایی

کشتیرانی بندرعباس- حمل کانتینر در بندرعباس- باربری دریایی حمل بار دریایی | transemartlogistics استفاده از برچسب‌های کالاهای شکننده هم باعث می‌شود حین حمل از جعبه شما مراقبت بیشتری شود. همه ما می دانیم که ردپای‌ کربنی در کشتی ها نسبت به سایر لوازم حمل و نقل مانند هواپیما بسیار کمتر است و این موضوع را می توان مزیت دیگری از حمل با کشتی دانست. کشتی‌های دام‌بر کشتی‌هایی هستند که به‌طور انحصاری در حمل‌ونقل تعداد زیادی از حیوانات زنده همراه با الزامات موردنیاز برای جابجایی آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این کشتی‌ها معمولا غذا، آب، بستر خاکی، دارو، و غیره برای دام موجود است. این قسمت بدنه اصلی بارنامه را تشکیل می‌دهد و باید حاوی خبر نهایی ازجمله تعداد بسته‌ها ،نوع بسته‌بندی (کارتن، جعبه …) و شرح کالا باشد و در صورت امکان تعرفه کالا. در صورت وجود اعتبار اسنادی، شرح کالا باید با آنچه در متن L/C، آمده است مطابق باشد، ولو این‌که در متن اعتبار غلط املائی وجود داشته باشد که بایستی به همان صورت نوشته شود.

جالب است بدانید در حمل و نقل دریایی ، قوانین یکسان در سراسر جهان داریم. و شما خیلی راحت میتوانید به صورت مستقیم (بدون توقف کشتی در مسیر) و یا غیرمستقیم بار خود را به سراسر جهان transemartlogistics.com بفرستید. روش حمل دریایی ترامپ یا نامنظم نیز برخلاف روش لاینر، بر روی خطوط پیش فرض و خاصی حرکت نمی‌کنند و کالای ارسالی به آدرس تعیین شده توسط صاحب بار ارسال می‌گردد. کانتینترها انواع مختلفی دارند و معمولا هزینه اجاره آن​ها بسته به اندازه متفاوت است. اجاره کانتینتر ۱۰ فوتی در ایران رایج است و برای نگهداری وسایل از آن استفاده می​‌شود.

نکات مهم برای آماده سازی و بسته بندی بار:

حمل بار دریایی از چین را به‌صورت فول بار FCL و یا به صورت خرده‌بار LCL می‌توان انجام داد. به همین خاطر برای سهولت در انجام کار، صدور بارنامه کارهای گمرک چین را انجام خواهیم داد و برای ترخیص بار در ایران می‌توانیم شرکت‌های خبره‌ای را به شما معرفی کنیم. برای ارسال کالا، ابتدا بارگیری در کانتینرها انجام شده و سپس به بندر بارگیری ارسال می‌شود. لازم به ذکر است کهتمامی مراحل تحت مراقبت ناظر متعهداست که به خوبی از کالای شما محافظت می‌کند.

  • قرن هاست که این روش به انسان در رساندن محمولات خود به سایر نقاط جهان کمک کرده است.
  • اهمیت زمان تحویل کالا در جایی مشخص می‌شود که تحویل کالا باید در مقصد به‌وسیله نمایندگان طرفین تجاری و با استفاده از بسته‌های حمل‌ونقلی گمرکی یا همان بسته‌بندی شرکت فرستنده انجام شود.
  • اگر امکان بارگیری به طور مستقیم کالا از بندر مبدأ به بندر مقصد وجود نداشته باشد، از شیوه حمل دریایی ترانسشیپ استفاده می‌گردد.
  • در این نوع حمل دریایی غیرمستقیم معمولا بندر واسطه، بندر جبل علی می‌باشد.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار