پلان ویلای دوبلکس کلاسیک، طرحهای جدید خانه ویلایی رومی

ذوق و هنر، همواره با اسم ایران و ایرانی عجین بوده است و بدون شک، اگر المانهای معماری ایرانی در آشپزخانه وجود داشته باشد، میتواند آشپزخانه را به محیطی گرم و سرشار از آرامش تبدیل کرد، به نحوی که از کار کردن و آشپزی در این محیط سرشار از انرژی و آرامش لذت ببرید. اگر تمایل دارید آشپزخانه شما به سمت دکوراسیون آشپزخانه ایرانی تمایل داشته باشد، باید از لوسترهایی با طرحهای ایرانی و اقلیمی استفاده کنید. برای تزئین تراس های کوچک ابتدا باید شرایط محیطی که خانه ما را احاطه کرده است بررسی کنیم. نور در خانه های کوچک از موارد بسیار مهم است چرا که هرچه نور بیشتری در فضا وجود داشته باشه فضا بزرگتر و دلباز تر بنظر می رسد. آویزهای سنتی را برای جاکلیدی و نخ های سنتی ابریشمی را به عنوان پرده مورد استفاده قرار دهید.

از موارد دیگر در کاربرد چوب در خانه، لوستر و چراغ های آویز چوبی است که می تواند در دکوراسیون پذیرایی، اتاق نشیمن، فضای ناهارخوری و آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد. از آنجا که در سبک جدید، آشپزخانهها به شکل باز یا همان اوپن ساخته میشوند، نمای کابینت آشپزخانه از اتاق نشمین و پذیرایی قابل رویت است، بنابراین هماهنگی سبک و مدل آشپزخانه با دکوراسیون کلی منزل، از اهمیت بسیاری برخوردار است. تحت تاثیر ارتباط آزاد و سیال طبقات ویلا با یکدیگر شکل می گیرد، به طوری که به واسطه یک راه پله و بدون هیچ مانع فیزیکی طبقه اول به طبقات بالایی می پیوندد.

طراحی داخلی خانه به سبک سنتی

ایدههایی که یک فضای کوچک را بزرگتر جلوه میدهند. ولی اگر در جای نامناسب قرار بگیرد به طور مثال در روبروی قناسی های خانه واقع شود میتواند آن را چندین برابر کند و فضای خانه را از زیبایی که مدنظر شما دور کند. با توجه به اینکه آپارتمان های کوچک رو به افزایش می باشد، تنوع در وسایل چند منظوره نیز بیشتر شده و می توانید میز و صندلی و غیره را از بین آنها انتخاب نمایید. پیشنهاد می کنیم در دکوراسیون منزل کوچک از وسایل چند منظوره هم استفاده کنید و به جای خرید چند وسیله می توانید یک وسیله بخرید و حداکثر صرفه جویی را در فضای خانه خود داشته باشید. یکی از چالشهایی که دکوراسیون داخلی با آن مواجه هست، دمده شدن یک سبک خاص و سایل بکار رفته در آن میباشد.

اگر خانه شما نورگیر است سعی کنید از پرده های حریر استفاده کنید یا در طول روز پرده ها را کنار بزنید تا بتوانید در خانه از نور طبیعی استفاده کنید. اکنون به بررسی لیستی از پنج خانه از زیباترین و گرانقیمتترین منازل جهان با دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی، مجلل و باشکوه و انواع مبل سلطنتی میپردازیم. یکی از انواع هنر ایرانی پارچه های زربافت و هنر سوزن دوزی است. ابتدا بهتر است هدف و سبک طراحی داخلی و دکوراسیون را بدانیم و بعد فضا را برای آسایش و آرامش و رفع نیاز های اساسی خود طراحی کنیم. بنابراین با خرید چند قابلمه مسی، میتوانید یک تیر و چند نشان را مورد هدف قرار دهید. با ایده های جدید بتوانیم از این نشانه ها به درستی استفاده کنیم. اگر ایده خود را به درستی طراحی کنید، دکوراسیون کوچک تان تبدیل به یکی از جذابیت ترین دکوراسیون ها خواهد شد.

خواب یک نفره یا دونفره خود از یک قالیچه یا گلیم کوچک استفاده کنید. اگر از وسایل خیلی بزرگ در اتاق کوچک استفاده کنید ممکن است ظاهر اتاق جذابیت خود را از دست بدهد و یا اگر از وسایل ریز و کوچک به تعداد زیاد استفاده کنید فقط فضای اتاق را شلوغ و نامرتب نشان میدهید. البته در نظر داشتم رنگش هم با پرده اتاق مهمان هماهنگ شود. در سبک کلاسیک برعکس سبک مدرن منسوجات و پارچه ها از جمله روتختی، پرده ها، فرش، پارچه مبلی و کاغذ دیواری باید از نوع طرحدار انتخاب گردد.مدل هایی با طرحهای شطرنجی، طرح گلهای گلاسیک مانند داماسک و طرح راه راه از موارد خوب و مناسب محسوب می شوند. باید توجه داشت كه اندازه سنگدانه بتن نیز می تواند در انتخاب سیستم تعمیری دخالت داشته باشد. اگر کاغذ دیواری ها در طرح های هوشمندانه ای انتخاب شده باشد باعث بزرگتر جلوه کردن فضا می شود.

طراحی داخلی خانه کوچک ایرانی

همچنین المانهای بسیار منحصر به فرد و ارزشمند در دکوراسیون داخلی توصیه میشود. در زیر ۵ دسته اصلی دکوراسیون ایرانی را به شما معرفی میکنیم تا بهتر بتوانید به سبک دکوراسیون منزل خود را بیابید. به تصویر زیر نگاه کنید. استفاده از طرح های آجرنما ، کمدهایی با بافت قدیمی و یک قاب عکس با تصویر قدیمی ، دکوراسیون شماره ۲ را کاملا متفاوت از دکوراسیون شماره ۱ نشان می دهد . استفاده از آینه همانطور که اشاره شد میتواند نکته کلیدی در خانه های کوچک باشد و اگر این آیینه در جای درست قرار بگیرد باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شود. اما در این مطلب تصمیم داریم تا به شما بگوییم حتی برای این محیط های کوچک هم می توانید جاکفشی های متناسب تهیه کنید. و سبک های مختلفی داخل طراحی و دیزاین خانه های ایرانی شده است. یکی از انواع مدل هایی که برای جاکفشی ها در نظر گرفته می شود کفش هایی هستند که مثل کشور در داخل یک کمد قرار دارند و خود شما هم می توانید مدل کمد دیواری تان را طوری انتخاب کنید که به قسمت های مختلف تقسیم شود و یک قسمت آن را لباس قرار دهید و قسمت هایی هم که کشو مانند است را کفش بگذارید.

پس برای منزل کوچک شما مبلمان راحتی یا مبلمان ال گزینه های بهتری هستند. این منزل کوچک یک اتاق خواب زیبا نیز دارد . از جمله آن ها استفاده از گلهای طبیعی و همچنین یک کتابخانه کوچک است که بسیار موثر در متحول ساختن جلوه اتاق خواب خواهد بود. خانه ای با یک اتاق نشیمن کوچک به طور حتم کلافه کننده خواهد بود، به خصوص هنگام پذیرایی از مهمان ها در ایام عید. همانطور که میدانید در گذشته، آشپزخانهها و مطبخها، در محلی جدا از اتاق نشیمن، در زیرزمینها و گاهی در آنسوی حیاط خانه تعبیه میشدند. امروزه بسیاری از آشپزخانهها دارای شلفهای بدون درب هستند که میتوان ظروف تزئینی و حتی ظروف ضروری آشپزی را درون آنها قرار داد.

طراحی داخلی خانه یک خوابه

جایی که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم، صرفا پناهگاه، سرپناه و محل سکونت است؛ نه خانه! دکوراسیون داخلی خانه دارای چند المان مهم است. اگر عاشق طلایی هستید از ترکیب طلایی و زرشکی دست بردارید و به جای آن از یک دکوراسیون با ترکیب رنگ خنثی (سفید، مشکی، کرم، خاکستری، فیلی) استفاده کنید. اگر قرار بود دکوراسیون خانه ای لوکس باشد رنگ زرشکی و طلایی هم برای مبلمان اضافه می شد. در این سبک از طراحی دکوراسیون از متریال فوق لوکس استفاده میشود و سبکی که در این نوع طراحی دیده میشود در تمام اجزای خانه، از کابینت گرفته تا حتی یک گلدان، بسیار مجلل و چشم نواز است. در مناطق گرمسیری باید برای دکوراسیون داخلی از متریالی استفاده کرد که گرما را به خود جذب نمیکنند و سبب خنکتر شدن منزل نیز میشوند، در شهرهای مستعد باران نیز متریال وسبک دکوراسیون باید بهنحوی باشد که رطوبت زیاد موجود در هوا سبب آسیب رسانی و تخریب آنها نشود.

برای میز مبلمان می توانید به جای تهیه چند میز مستطیلی بزرگ از یک یا دو میز دایره ای استفاده کنید. پرده خود را با طرحی ساده اما در صورت دلخواه در دو رنگ خریداری کنید. ۴-افزودن پرده ها راهی برای اهدای ظرافت و هارمونی به منزل است. از جمله اینکه وسایل تزیینی منزل جدید شامل چه مواردی می شوند؟ استفاده از مبلمان ظریف، ست های نامتقارن، پارچه های مختلف، کاناپه های مدرن تلفیق شده با پارچه و استیل از جمله مواردی هستند که می توانند دکوراسیون خانه را حرفه ای تر کنند. استفاده از المانهای دکوری عتیقه، پارچههای بسیار نفیس، دکوراسیون داخلی منزل با چوب به خصوص چوبهای گران قیمت، تابلوهای اصل و ارزشمند، فرشهای دست بافت، پردههای ژاکارد و ابریشم، مبلمان سبکهای فرانسوی و استیل، چوبهای مرغوب و منبت کاری شده، مجسمههای برنزی، مسی و طلایی و تابلوفرشها از جمله مواردی است که در دکوراسیون لاکچری به وفور دیده میشود.

طراحی داخلی خانه دوبلکس سه خوابه

در این روش سطلهایی را از مواد تعمیری پر كرده و بر روی نقاطی كه باید تعمیر شود قرار می دهند. شما همچنین می توانید برای زیباتر شدن ظاهر میز کنسول روی آن از لوازم دکوری و جذاب استفاده کند. از جمله وسایلی که در خانه های سنتی می توانید از آنها استفاده کنید و حکم وسیله دکوری و کاربردی را دارند میتوان به وسایل دست ساز سنتی و سفال ها اشاره کرد . رنگ های مناسب برای مبلمان کلاسیک، رنگ های طلایی، نقره ای، سفید، کرمی و قهوه ای هستند.

دکوراسیون داخلی خانه صد متری ایرانی

یکی از انواع مدل هایی که برای جاکفشی ها در نظر گرفته می شود کفش هایی هستند که مثل کشور در داخل یک کمد قرار دارند و خود شما هم می توانید کمد دیواری تان را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و یک قسمت آن را لباس قرار دهید و قسمت هایی هم که کشو مانند است را کفش بگذارید. اما به منظور طراحی هرچه بهتر و زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما اصول و قواعدی را گوشزد میکنیم که با در نظر گرفتن آنها و مشاهده نمونه های دیزاین خانه های ایرانی به سبک سنتی و قدیمی ، دیزاین زیباتری ارائه خواهید داد و با کمک گرفتن از این ایده ها در کنار سلیقه خود بهترین طراحی را برای دکوراسیون خانه های ایرانی خواهید داشت. بهتر است برای خانه هایی که متراژ پایین دارند از مبل های راحتی استفاده کنید زیرا مبل های کلاسیک و استیل به خاطر فضای حجیم چوبی که در اطراف آنها به کار برده شده، هم سقف را کوتاه تر نشان می دهند هم خونه با وجود آن ها شلوغ تر به نظر می رسد.

مهندس آرشیتکت ، این منزل را به سبک مدرن ، طراحی کرده است . در این بخش ۳ دکوراسیون منزل کوچک با سه سبک کاملا متفاوت را به نمایش گذاشتیم . سعی کنید خانه ی نقلی و کوچک شما حتماً همیشه تمیز و مرتب باشد و هر وسیله در جای خود قرار داشته باشد، زیرا بی نظمی و شلوغی باعث می شود که فضا کوچک تر از چیزی که هست نشان داده شود و دلگیر تر به نظر برسد و سعی کنید از رنگ های روشن و خنثی در محیط استفاده کنید. از فرش هایی با رنگ های کرم و قهوه ای یا نقوش ماهی ترجیحا استفاده نکنید. برای اتاق خواب مستر یا اتاق تک نفره از قالیچه استفاده کنید. پشت میز کانتر آشپزخانه، روی میز چوبی 4 نفره؟

از سنت های قدیمی ما ایرانیان دید و بازدید به صرف چایی و شیرینی است که از قدیم سماور و خوراکی ها در گوشه ای از فضای نشیمن با ظروف زیبا کنار پشتی های اناری رنگ قرار داشت در دکوراسیون سنتی تان میتوانید یک میز مخصوص گرد با رومیزی ترمه داشته باشید و ظرف های آجیل و خرما را کنار سماور قرار دهید و احتمالا فضایی خواهید داشت که تمام روز را در آنجا سپری کنید. همچنین اگر از وسایل کوتاه تر مثل مبلمان کوتاه تر یا میز های کوتاه تر استفاده کنید سقف شما بلندتر به نظر می رسد و فضا بزرگتر نشان داده می شود.

دکوراسیون داخلی منزل قدیمی

سالن پذیرایی قسمتی از منزل است که معمولاً افراد خانواده بیشتر زمان خود را در این فضا طراحی داخلی خانه های سنتی میگذرانند. دکوراسیون داخلی سنتی در قرن 20 میلادی رواج یافت و از آن زمان به بعد رفته رفته طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. به طور مثال در قسمت آشپزخانه از کابینت های کلاسیک استفاده می کنند و از ظرف های سنتی مثل چینی های گل قرمز برای ظروف استفاده می نمایند و یا فرش هایی با زمینه لاکی رنگ در پوشش قسمتهای مختلف خانه استفاده میکنند. با قرار دادن کاشیهای با طرحهای سنتی و ایرانی، میتوانید دکوراسیون آشپزخانه را به سمت ایرانی بودن بیشتر سوق دهید.

طراحی نمای داخلی ساختمان مسکونی

اغلب بزرگترین محیط داخلی منازل همین بخش بوده و شکل هندسی: مربع، مستطیل یا گرد آن تاثیر زیادی در نوع سبک طراحی خواهد داشت. بسیاری از مردم معنی یا تاثیر رنگ های خنثی یا زنده را در خانه خود درک نمیکنند و بنابراین فقط از رنگهای سفید یا بژ استفاده میکنند که رنگ های خنثی هستند. برای طراحی داخلی منزل به سبک سنتی بهتر است اول از فرش هایی با طرح های سنتی و رنگ های گرما بخش استفاده نمایید و همچنین میتوانید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از ترکیب وسایل مدرن و قدیمی استفاده نمایید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار