طراحی دکوراسیون مطب پزشکی شیک و کاربردی

جدا از اینکه نام و معروفیت پزشک، تخصص، تشخیص درست آن زبانزد مردم می افتد، عوامل دیگری هستند که رفتن به یک مطب را تحت تاثیر خود قرار می دهند. طراحی این فضا باید به گونه ای اجرا شود که برای تجهیزات مورد نیاز پزشک، جایگاه معاینه بیمار و میز پزشک فضای کافی وجود داشته باشد. با توجه به اینکه تمامی طراحی ها در نهایت باید با استفاده از یک متریال خاص اجرا شود خوب است که شما در مورد هر کدام از این متریال ها اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید و این اطلاعات به شما کمک کند تا طراحی بهتری را برای محیط مطب به نظر خود داشته باشید و جزئیات اجرایی و خم و چم نصب در همین جا به وجود می آید. می توانید برای دریافت مشاوره رایگان، پاسخ سوالات و برآورد تقریبی هزینه پروژه های اجرایی با ما در ارتباط باشید.

دکوراسیون داخلی مطب زیبایی

متاسفانه در زمینه طراحی داخلی خیلی از همکاران محترم ما اطلاعات کافی و مناسب در راستای طراحی منحصر بفرد یک فضای خاص را نداشته و از متریال هایی استفاده می کنند که تنها می توان نام زیبا را بر روی ان ها نهاد و از نظر کاربری و استاندارد ها هیچ کمکی به مقرون به صرفه بودن طراحی داخلی مطب شما نخواهند کرد. خب قطعا باید بدانید مردم و همچنین پزشک ها بسیار به تمیز و زیبا بودن کلینیک زیبایی که پا میگذارند بسیار اهمیت میدهند. یکی از مسائلی که در طراحی دکوراسیون کیلینیک زیبایی اهمیت ویژه ای دارد توجه به بهداشت محیط است.

دکوراسیون داخلی مطب مامایی

4.بخش آخر از فضای مطب شما مخصوص امور پشتیبانی است که شامل سرویس بهداشت کارکنان و تعویض لباس، آشپزخانهای کوچک برای کارکنان و انبار مواد و وسایل خواهد شد. آز آنجایی که مطب دندانپزشکی محیطی بهداشتی ست و مستقیما با سلامت انسانها در ارتباط است باید سعی کنیم محیط را بسیار تمیز و عاری از هر نوع میکروب نگه داریم و از دکوراسیونی استفاده کنیم که حس تمیزی و بهداشت را در نطر بیمار افزایش دهد. رنگی است که انسان ها با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند.از آنجایی که طراحی رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی باعث کارآمد شدن فضا می شود.رنگ آبی در دکوراسیون داخلی به منظور گشودگی فضا به کاربرده می شود.طبق تحقیقات انجام شده رنگ آبی برای کاهش حساسیت به درد مورد استفاده قرار می گیرد. قرمز ضربان قلب را افزایش داده و میزان انرژی را بالا می برد؛ و تنها هاله هایی از رنگ قرمز بر روی هر چیزی می تواند توجه بیننده را به آن جلب نماید.

طراح داخلی مطب دندانپزشکی

به گزارش گروه سلامت برنا، دکتر مریم رسولیان در استانه برگزاری سیوپنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران به چالش روانپزشکان جوان اشاره کرد و گفت: پنلی در سیوپنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران به این موضوع اختصاص داده شده چرا که پزشکان جوان از جمله روانپزشکان، امروزه هم مانند سایر جوانان با چالشهای جدی حرفهای مواجه هستند. حفظ حریم خصوصی و رازهای بیمار توسط پزشک همیشه موضوع بسیار مهم و بحث برانگیزی بوده است. حتی بهتر است در صورت استفاده از پارتیشن در اتاق پزشک آن را از جنسی انتخاب کنید که حریم خصوصی بیمار حفظ شود. یکی از ایده های جالب و کاربردی این است که می­ توانید قسمتی از اتاق را به وسیله پارتیشن از دیگر قسمت های آن جدا کنید و این قسمت را به عنوان جایگاه معاینه در نظر بگیرید.

معماری داخلی مطب پزشکی

در برخی از بخش ها مانند سالن انتظار و میز منشی می توانید پارتیشن را از جنس شیشه انتخاب کنید تا ارتباط بصری بین این دو فضا حفظ شود. علاوه بر این در قسمت سالن انتظار نیز باید وسایل آرامش و آسایش برای کودکان را نیز در نظر بگیرید. سالن انتظار تنها جایی است که ممکن است مراجعه کنندگان زمان زیادی را برای ورود به اتاق پزشک در آن بگذرانند. توجه داشته باشید که افرادی که به این مراکز مراجعه می­ کنند معمولا تا میزان زیادی دچار تشویش و اضطراب هستند.

هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی مانند مطلب پزشکان عمومی، روانشناسان و نیز دکوراسیون دندانپزشکی این است که بتوان به بهترین شکل ممکن فضای داخلی مطب را بهینه کرد و همچنین میزان عملکردها را بالا برد علاوه بر موارد ذکر شده در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی باید به زیبایی بصری دکوراسیون طراحی شده نیز توجه لازم را داشته باشید. با وجود تمامی مواردی که ذکر شد باید بدانیم که پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا بسیاری از پزشکان در پی هوشمندسازی محیط کار خود باشند. به ویژه در این روزها که رقابت بین مطبها و کلینیکهای دندانپزشکی شدید است، بدون شک بیماران مکانی را برای درمان مشکلات جسمی خود برمیگزینند که در آن راحتتر بوده و احساس آرامش بیشتری کنند.

قیمت طراحی داخلی مطب

بدون شک افراد با این ذهنیت به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند که به جز پزشک و کادر درمانی شخص دیگری به اطلاعات شخصی آنان دسترسی ندارد. از همین رو این مکان می تواند مراجعه کنندگان را تا اندازه زیادی تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است که بیماررا تا جایی که امکان دارد، از مواجه شدن با مکان های ناشناخته و متفاوت دور کنیم، یکی از راه کار های خیلی موثر در این زمینه استفاده از رنگ هماهنگ در اتاق درمان و اتاق انتظار می باشد، چرا که با سپری شدن اوقاتی از بیمار در مکان لابی انتظار و عادت کردن به رنگ آن فضاف زمانی که بیمار وارد اتاق پزشک شود، احساس آرامش بیشتری خواهد کرد. توجه داشته باشید که محل انتظار و میز پذیرش اولین مکانی است که کودکان در هنگام مراجعه به مطب پزشک با آن مواجه می شوند بنابراین بهتر است در این مکان ها از المان ها و رنگ و چیدمانی مناسب استفاده شود تا کودک جذب دکوراسیون شود.

طراحی داخلی مطب

استفاده از برخی رنگ ها مانند قرمز، نارجی، زرد و قهوه ای موجب افزایش این اضطراب می ­شود. این کار باعث می ­شود تا نظم بیشتری در محیط حاکم شود. عدم توجه به هر یک از این بخش ها موجب می ­شود که فضا بی نظم به نظر برسد که این مسئله تاثیر نامطلوبی بر احساس آرامش بیمار و پزشک خواهد داشت. قهوه ای احساس سادگی، طبیــعی بودن، ثبات، استحكام، استواری، و پایداری را ایجاد می كند. برای ایجاد ارتباط میان دو فضای درمان و انتظار به جای استفاده از یک درب معمولی که در صورت باز و بسته شدن مراجعین فضای درمان را میبینند، یک باکس چوبی در وسط دیوار قرار دادیم. بلکه سعی کنیم در کنار طراحی یک فضای دلپذیر، از فراهم کردن تمامی امکانات رفاهی و بهداشتی که این احساس آرامش را تثبیت می­ کنند، غافل نشویم.

این رنگ ­ها در کنار رنگ سفید می ­توانند احساس آرامش و سرزندگی بی نظیری به فضا بدهند. در ادامه ی این مقاله و در بررسی طراحی داخلی مطب و یا کلینیک به تاثیر رنگ های به کاربرد شده در مطب بر روحیه ی بیماران و بهبود و سرعت درمان آن ها، به صورت مفصل مطلب را برای شما باز خواهیم کرد. در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه راه های مختلف پیدا کردن یک طراح داخلی خوب خواهیم پرداخت. نکته دیگری که باید در طراحی بخش های مختلف یک کیلینیک زیبایی در نظر گرفته شود این است که این بخش­ ها باید به گونه ­ای طراحی شوند که مراجعه کنندگان به راحتی متوجه شوند اجازه ورود به چه بخش هایی را دارند. نکته قابل توجهی که در رابطه با رنگ قرمز وجود دارد، این است که هر هالهای از قرمز رنگ می تواند توجه افراد را به خود جلب کند.

طراحی داخلی در مطب

هنگام بحث در مورد تجربیات رنگ در حیطه عکس­العمل­هاي فیزیکی به آن مانند فشار خون، خستگی چشم و تکامل ذهن، قدرت و اهمیت یک محیط با طراحی خوب همه­ي موانع فرهنگی و فردي را پشت سر می­گذارد .تجزیه و تحلیل عکس العمل هاي بیولوژیکی ما به رنگ و پردازش آن بی­درنگ به عکس العمل­هاي روانی منجر می­شود، که اغلب به طور همزمان ظاهر می­شوند. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره ی موضوع: طراحی داخلی مطب روانشناسی به بحث و بررسی بپردازیم تا شما مخاطبان و خوانندگان عزیز در این ارتباط به آگاهی کاملی دست یابید پس تا پایان نوشتار پیش رو ما را همراهی نمایید. بنابراین ایده های منحصر به فردی که می توان برای طراحی مطب و کلینیک با آرکسان روانشناسی به کار برد، همواره با مشاوره روانشناسان و طراحان داخلی مطرح می شود. برای اینکه یک مطب پزشکی در شرایط ایده آل قرار بگیرد نیاز است تا طراحی متناسب با کاربری برای آن ارائه شود تا از این طریق بیمار احساس راحتی بیشتری داشته باشد و استرس کمتری بروز دهد.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

شرکت نبض هوشمند سلامت، با تولید ابزارها و گجت های هوشمند حوزه سلامت و ارائه خدمات نرم افزاری در تلاش است تا از یک سو در کنار پزشکان و از سوی دیگر در کنار تمامی افرادی که به سلامت جسمانی خود و عزیزانشان بها می طراحی داخلی کلینیک روانشناسی دهند، قرار گیرد. دکوراسیون دندانپزشکی باید با مشورت طراحان حرفهای صورت گیرد. یکی از طراحی ها و دیزاین های بسیار مهم و کلیدی ، دکوراسیون مطب زنان می باشد ، برای انجام طراحی داخلی کلینیک هایی که در زمینه درمانی فعالیت میکنند و حیطه فعالیت آنها برای زنان و زایمان باشد ، بهتر است بسیار وقت گذاشته و فضایی مرتبط با این تخصص را طراحی کنیم تا بتوانیم ارتباط بسیار خوبی را بین بیمار و مطب برقرار کنیم ، همچنین دکوراسیون مطب در زمینه ی زنان وزایمان باید به گونه ای صورت بگیرد تا حس آرامش و گرمای خاصی را به بیمار منتقل کند .

آنها شرکت معماری White Arkitekter را برای خلق فضایی برگزیدند که تعادل کامل بین محیطی آرام، شفابخش و قابل اعتماد را برقرار میکند. کانسپت اصلی ما در این پروژه کنترل دید مراجعین و ایجاد یک فضای جذاب و دعوتکننده به بخش درمان است که به خلق این جعبۀ چوبی منتهی شد و سایر فضاها را حول آن شکل دادیم. برای حفظ تناسبات این جعبۀ چوبی به ارتفاع کوتاهتری نیاز داشتیم. این کار باعث می شود نظم فضای اطراف جایگاه منشی حفظ شود. به همین دلیل بهتر است رنگ هایی را برای فضای داخلی این مراکز انتخاب کنیم که تداعی کننده احساس آرامش در این فضا باشد. یکی از رنگهای مناسب برای مطب کودکان رنگ نارنجی است. طیفهای نارنجی، آبی، سبز و رنگهای متالیک و براق جزو ترندهایی هستند که طرفداران زیادی هم پیدا کردهاند.

طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی

تا جایی که ممکن است سعی کنید از فضاهایی استفاده کنید که پنجره های بزرگ و زیادی داشته باشد. وجود نور به اندازه کافی بسیار ضروری است.یکی از مهم ترین قسمت های طراحی مراکز دندانپزشکی جداکردن فضا درمانی با فضای انتظارات به وسیله یک راهرو یا در قابل انجام می باشد. اگر شما هم پزشک زنان و یا یک طراح داخلی تازه کار در این حوزه باشید، احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش می آید این است که چگونه می توانید طراحی بخش داخلی دکوراسیون مطب زنان را انجام دهید. اگر طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید می توانید امیدوار باشید که پس از مدتی کسب و کار شما با افزایش تعداد مراجعین رونق بیشتری پیدا کند. زیرا اتاق معاینه جایی است که بیمار به بیشترین آسایش و راحتی نیاز دارد و رنگ روشن در این موضوع موثرتر است.

اما بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی همان رنگ های مربوط به طیف سبک، سرد و روشن است. رنگ یکی از عوامل موثر در ایجاد حس آرامش در هر فضایی است که باید به دقت و درستی انتخاب شود. مطلب مرتبط: اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی چیست؟ به عنوان مثال طراحی داخلی مطب اطفال باید دارای فضایی شاد و کودکانه باشد. برای مثال می توانید قفسه هایی را در فضای پشت سر منشی برای این فایل ها در نظر بگیرید. بعد از مشخص کردن جزئیات فضا و تقسیم بندی آن مصالح مورد نیاز برای طراحی داخلی، به عنوان مثال مصالح ساخت دیوارها، سقف و…

این دیوار فضا را به دو بخش اصلی تقسیم میکند: فضای انتظار و فضای درمان. چرا که طراحان با در نظر گرفتن تمامی امور و نیازها، متناسب با آن ها و مطابق با استانداردها، فضا را تقسیم بندی و طراحی می نمایند، به گونه ای که هم زیبا و هم کاربردی باشد. مبلمان نه تنها از نظر نشستن بلکه از جنبه های دیگری مانند ذخیره کردن مطالب خواندنی (مجلات ، روزنامه ها ، کتاب ها) ، نمایش پوسترها و انتشار اطلاعات مناسب باشد. در دسترس قرار دادن کتاب ها و مجلات برای سرگرمی مراجعین نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. علاوه بر اینکه باید به همنشینی و هماهنگی رنگ ها توجه کرد. رنگ سفید رنگی است که نشانه پاکیزگی و نظافت می باشد و از این جهت یکی از رنگ های خوب و مناسب در چیدمان دکوراسیون مطب پزشک به شمار می رود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار