طراحی اتاق فرار اتاق فرار دژاوو طالع نحس اتاق فرار | allescape

• در یک سری از بازی‌های اتاق فرار، به شما دمپایی مخصوص بازی داده می‌شود. چون بایستی تمرکز خود را معطوف به حل معما یا فرار از محوطه بکنید. این بازی ۶۰ دقیقه است و به ۳ تا ۶ نفر بازیکن نیاز دارد و برای رده سنی ۱۰ سال به بالا مناسب است. در اتاق فرار مرد هلندی، شما با پرونده‌های ساختگی با جرایم امنیتی روبرو خواهید شد.

همه چیز در مورد راه اندازی اتاق فرار (از طراحی و ساخت تا درآمد)

خیلی‌ها ممکنه برای فرار از این مشکل، به فضاهای خارج از شهر فکر کنن. اگر چه لوکیشن‌های خارج از شهر مزایای خودشون رو دارن، اما به دلیل مسافتی که مشتری‌ها باید طی کنن و البته به خاطر فضای به ‌ظاهر خطرناک خارج شهر، ممکنه اغلب افراد این بازی‌ها رو انتخاب نکنن و دوام کسب‌وکار شما کمتر بشه. همین توضیح در مورد لحن رو می‌تونید به ژانرهای دیگه مثل اکشن یا جنایی هم تعمیم بدید. البته این رو هم بگم که شما این آزادی رو دارید که دو یا سه ژانر رو با هم ترکیب کنید. چون اگه ایدۀ اولیۀ خودتون رو با چندتا ژانر و لحن ترکیبی گسترش بدید، بازیکن یه جورایی با حوادث داستان بیگانه میشه و نمی‌تونه تجربه‌ی غوطه‌وری رو داشته باشه.

سناریو در اتاق فرار

اتاق فرار دژاوو یا Dejavu-Escaperoon از اتاق فرارهای خوب شهر تهران است. ۷۵ دقیقه فرصت دارید که در فضایی نود و پنج متری، معماهای منطقی و چالش‌برانگیز را بررسی و حل کنید. میزان ترس بازی، ۸۰ درصد و میزان سختی نیز ۷۰ درصد گزارش فرآیند طراحی و ساخت اتاق فرار شده است. اتاق فرار یا Escape Room در واقع مکانی است برای انجام یک بازی هیجان‌انگیز گروهی. در بازی اتاق فرار مشارکت‌کنندگان در بازی، یک بازی گروهی و معمایی را انجام می‌دهند. در بازی اتاق فرار، در یک فضای از پیش آماده شده قرار می‌گیرید و از شما خواسته می‌شود که به هدفی که از قبل مشخص شده برسید.

  • در حالی که داخل محیط بازی معمولی شاید بتوانید به سادگی یک معما را حل کنید.
  • این ژانر یکی از اولین ژانرهایی بود که به کشور ما وارد شد و قدیمی تر ها اتاق فرار را اساسا با این ژانر میشناسند.
  • برخورداری از شریک مناسب، میزان ایده‌ها، آگاهی، هوش و تجارب را چند برابر می‌کند، همان‌طور در زندگی شخصی نیز ما همیشه به دنبال یک همسر برای رشد و تکامل هستیم.
  • وقتی به فکر ساختن اتاق فرار می‌افتید، احتمالاً شما تصور می‌کنید که باید وقت زیادی را برای ساخت معما و طراحی موضوع اتاق کنید.
طراحی اتاق فرار اتاق فرار دژاوو طالع نحس اتاق فرار | allescape

طبق آمار سال 2017 تقریبا بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشته است که تاکنون نیز تعداد آن‌ها افزایش یافته است. لازم است بدانید که تیم اتاق فرار در سال 1394 در ایران نیز شکل گرفت و به طراحی و اجرای این بازی هیجان‌انگیز پرداخته شد. اولین اتاق فرار نیز در فصل بهار سال 1395 در ایران به وجود آمد و پس از مدت کوتاهی این اتاق‌ها زیاد شدند و در حال حاضر تعداد زیادی از اسکیپ روم‌ها در شهرهای مختلف ایران نظیر مشهد، شیراز، اصفهان، تهران، اهواز، کرمان، کرج، چالوس و… وجود دارد. امروزه این بازی در کشور از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد که هزینه شرکت در آن با توجه به محل بازی، سناریو و… متفاوت است. طراحان اتاق فرار کسانی هستند که بر اساس تجربه و مطالعه بسیار بتوانند با طراحی و ساخت درست صحنه ها از آسیب پذیری افراد و وسایل، تغییر ریتم بازی برای بازیکنان و … جلوگیری کنند . معمایی طرح می کنند که پاسخ آن در گرو حل معمایی دیگر یا یافتن وسیله ای در یک جای پیچیده است .

همچنین توجه کنید که اتاق‌های بسیاری با الهام از فیلم اتاق فراریا موضوعات مرتبطی مثل فیلم‌های ترسناک و پر‌هیجان ساخته می‌شوند. پس برای اینکه دید بهتری از بازی فرار کسب کنید، حتما از آثاری که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید؛ چرا که بعضی ازآن‌ها به خوبی فضای اسکیپ روم را مورد توصیف قرار می‌دهند. به این وسیله می‌توانید نمونه‌های اتاق فرار را به صورت تصویری مشاهده کنید. توی بازی اتاق فرار، نباید پازلی طراحی کنید که عناصر مهمش یهو ناپدید شن. مثلا اگه قرار باشه یه سرنخ یا یک شیء خاص برای حل معما توی مکان خاصی باشه، باید اتاق به نوعی طراحی بشه که اجازۀ انتقال یا تخریبش وجود نداشته باشه.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار