سقف شیروانی راهحلی مناسب برای سقف ویلا و سوله

ویلاهایی که به سبک کلاسیک طراحی و ساخته میشوند، ویلاهایی هستند که کاملا شکوه و عظمت بنا را به نمایش میگذارند و توجه هر کسی را به خود جلب میکنند. همچنین افرادی که به جلال و شکوه و لوکس بودن ویلاهای خود توجه ویژه ای دارند معمولاً پوشش سقف شینگل سنگی را برای استفاده در بنای خود انتخاب میکنند. همچنین این نوع از سقف، تهویه بهتری برای ویلا یا سوله شما فراهم خواهد کرد. طراحی داخلی ویلا طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفهها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمیگیرد.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

درست در کنار راه پله اول شاهد یک اتاق نشیمن کوچک ( TVROOM) هستیم که از رنگ سبز برای دیزاین مبلمان و پرده ها استفاده کرده است . دکوراسیون داخلی این ویلا واقع در کشور پرتغال توسط گروه Atelier Rua طراحی و بازسازی شده است که شامل دو اتاق خواب و یک آشپزخانه و نشیمن کوچک می باشد. ویلا ناز دلکده در یک طبقه استوار شدهاست، مگر بخش هایی از خانه اصلی که خواب اصلی و نیز فضاهای سرگرمی مرتبط با ایوان را شامل میشود، این ایوان که بام خانه بال دوم آن است ، از یک سو به دریا رومیکند و از سوی دیگر به باغ مجموعه. در این نوع از ویلا ها شامل سقف های بلندتری هستیم; و فضای خصوصی از عمومی به طور کامل جدا می شود; تا ویلا در عین لوکس بودن آرامش بیشتری را نصیب ساکنان آن کند. طبیعی است که در این نوع از طراحی ها از آخرین و پیشرفته ترین تکنولوژی استفاده می شود تا رضایت خاطر مشتری به بهترین نحو فراهم شود.

دکوراسیون داخلی ویلا

۲۲- ایجاد آبشار مصنوعی در بخش انتهایی سالن استخر ، یک سوپرایز در طراحی داخلی استخر است . وجود استخر در حیاط ویلا یک نقطه کانونی به حیاط شیب دار اضافه می کند و در عین حال به عنوان حاشیه ای شیک عمل می کند. متریال انتخابی شما و طراح داخلی و استفاده از آن یکی از فاکتورهای بسیار مهم در هزینه تمام شده طراحی داخلی است. از طرف دیگر میدانیم که این گونه طرحها زمانی نشانه ثروتمندی و تعلق به لایههای روشنفکری و بالاتر جامعه بوده است. معمولا فرآیند طراحی ویلا در این گونه مناطق طولانی تر و دارای پیچیدگی ها و به طور کلی تحت تاثیر عوارض طبیعی و توپوگرافی سایت ویلا می باشد.

طراحی خانه ساحلی در نقاط مختلف ایران مثل شمال کشور و سواحلی جنوبی بسیار رایج است در طراحی دکوراسیون خانه ویلایی که دید و منظره خوبی دارد معمولا از پنجره های بسیار گسترده استفاده می کنند تا هم چشم انداز عالی به سواحل و دریا داشته باشیم و هم تهویه هوا به دلیل شرجی بودن این مناطق راحت تر صورت گیرد. سبک مدرن، سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، سبک معاصر، نئو مدیترانه ای و نئو ویکتوریا همگی از سبک های رایج طراحی ویلا در ایران هستند.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

انتخاب رنگ برای دیزاین دکوراسیون اتاق خواب ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است و شما می توانید از ترکیب رنگ های گرم و سرد برای طراحی اتاق خواب استفاده نمایید همچنین بهتر است در صورت وجود پنجره در اتاق خواب پرده شیک و زیبایی با قابلیت جمع شدن آسان را نصب نمایید تا در طول روز اتاق خواب از نور طبیعی برخوردار باشد و بتوانید از فضای سبز محوطه ویلا نهایت لذت را ببرید. ۱۱- در طبقه اول ، سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها قرآر دارند . از این حیث ویلایی که در مازندران قصد خرید دارید را طبق نکات بالا بررسی کنید. یکی از نکات شاخصی که توجه بدان را لازم می دانیم حجم بالای استفاده از شیشه روی نما است.

طراحی ویلا از مسیر سنتی خانه های عمومی پیروی نمی کند.

در بین همه ی سبک های گوناگون که جهت انتخاب برای طراحی ویلا موجود است، خانه های ویلایی که به صورت مدرن طراحی و ساخته شده اند بیشتر از هر نوع دیگری مورد توجه واقع شده اند و امروزه این سبک خانه ها طرفدارهای فراوانی دارند. در مطالب قبلی تصاویری از طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و دکوراسیون ویلا روستیک را مشاهده کردید در ادامه ایده هایی برای طراحی داخلی ویلا را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند. به طور مثال اضافهکردن لامپهای ولتاژ پایین در باغ حس رؤیایی و لذت بخشی آن را در شب افزایش میدهد.

در طراحی این خانه و متریال مورد استفاده، کوشیده شده است تا هارمونی فضا با محیط پیرامون رعایت گردد. اینگونه ارتباط بصری بهتری را میشود با محیط بیرون برقرار کرد. به همین منظور می توان از فن های مناسب در سقف به منظور انجام این کار استفاده کرد. استفاده از نرده های طلایی در کنار لوستر بلوری عظیم ، حس فضایی با شکوه و با عظمت را به بیننده منتقل می کند . طراحی ویلا از مسیر سنتی خانه های عمومی پیروی نمی کند. ترکیب این رنگ ها را در همه خانه می بینیم و این باعث شده تا خانه و یا ویلا زندگی را بصورت یکپارچه تری جلوه دهد که این از شاخصه ها و ظرافت و سبک طراحی معماری کلاسیک معاصر است. در طراحی ویلای کلاسیک معمولا از رنگ های سفید و رنگ کرم در طراحی نما استفاده می شود. اینگونه از طراحی ها را امروزه در کشور هایی مثل کانادا و آمریکا، به تعداد زیاد میتوان مشاهده کرد; و معمولا پنجره ها یک طرفه هستند.

نور پردازی در این سبک بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت کاملا قرینه و با نور های خنثی مورد استفاده قرار طراحی دکوراسیون داخلی ویلا بگیرد. برای ویلاهای کوچک به طور معمول از رنگ های روشن، خنثی و یا غنی مورد استفاده قرار می گیرد. تصمیمگیری برای انتخاب نوع سقفی که برای ویلا یا سوله خود میخواهید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ویلاطور با سازنده هایی همکاری دارد که از ایشان اطمینان لازم را داشته و چنانچه ویلاهایی که بصورت پیمانکاری گرفته شوند نیز با همین سازندگان آن را اجرایی میکنند.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته اند. طراحی ویلا باغ مدرن به عنوان طراحی باغ ویلا ساده شناخته شده و تعریف میشود. زمانیکه صحبت از دکوراسیون ویلا به سبک مدرن میشود، منظور، تعریف نمای داخلی مطابق با یک سبک خاص است. از آن جایی که طراحی ویلاها براساس نیاز و کاربردهای آن ها صورت می گیرد, در مدرن ترین دکوراسیون ویلا این مسئله اهمیت ویژه ایی دارد. این دو اتاق را در تصاویر زیر می توانید ببینید. صندلی های طراحی کلاسیک همراه با مبل های سفید ساده ، اتاق نشیمن جادار را با ظرافت کامل کاملاً کاربردی می کند. 1- اگر از افراد بومی برای مدیریت پروژه خود استفاده می کند حتما یک مهندس ناظر جهت کنترل اوضاع و مراحل اجرایی ساختمان انتخاب کنید. در طراحی خانه گلستانه معماران پروژه نقل کرده اند که: همیشه دلمان میخواست فضایی برای خودمان بسازیم تا بتوانیم آخر هفته هایمان را به دور از مشغلههای کاری و فکری در آن سپری کنیم و یا بعد از تحویل هر پروژه، قدری در آن بیاساییم.جایی برای بازسازی افکارمان، قوایمان و مکانی برای عاشقی کردن و با هم زیستن.

طراحی داخلی ویلا

سقف فلزی نهتنها مقاومت استثنایی در برابر آبوهوا و ضربه دارد، بلکه نسبت به سایر مصالح نیز دارای دوام بیشتری است. آلاچیقهای سنگی، راههای سنگی، شومینه و یا در صورت وجود برکه مصنوعی، پلها سنگی روی برکه و… نقطه مقابل طراحی باغ ویلا مدرن، طراحی باغ ویلا سنتی و کلاسیک است که بر مبنای اصول و هندسه باغ آرایی به صورت متقارن و منظم شکل میگیرد. امروزه به این شکل مرسوم است که افرادی تمایل به طراحی و ساخت ویلا دارند و علاقه به داشتن حیاطهای سنتی و ایرانی در آنها وجود دارد و ترجیح میدهند تا در ملک خود باغ ویلا طراحی و اجرا کنند، مخصوصا طراحی باغ سنتی و باغ ویلاهایی با تلفیق معماری سنتی و ایرانی که همه وجوه علاقه افراد را پاسخگو باشد.

کلاسیک به گونه ای است که برخی از ستون های سازه ای در فضای داخلی، اکسپوز و با تزئینات باشند. شومینههایی گازی اما با نمای هیزمینیز در این نوع از طراحی ویلا باغ بسیار دیده میشود. همانگونه که گفتیم عملکرد در طراحی ویلای کوچک جایگاه بسیار ویژه و مهمی دارد. سوئهچاله نیز از جاهای دیدنی ماسال است که نمیتوانید به خصوص در غروب از تماشای منظرههای فوق العادهای که شما را به دیدن آنها مهمان میکند چشم بردارید. به طور کلی در ویلاها مفهوم پنجره کمی متفاوت میشود، پنجره پردهای است شفاف که به تماشای بهتر طبیعت کمک میکند نه صرفا مرزی با محیط که باید حتما آن را گشود تا بتوان نگاهی به بیرون انداخت. در قسمت میانی برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه ویلایی یک پاسیوی کوچکی تعبیه شده که به سبک طراحی باغچه های ژاپنی و مینیمال طراحی شده است که به زیبای با محیط گرم خانه و حتی پارکت های کف آمیخته شده.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویلای دریس کیش، برندهای مطرح دنیا در یک ویلای ایرانی! این مورد نیز در سبک طراحی ویلا کلاسیک بسیار مورد توجه بوده است; در واقع برای طراحی ویلای کلاسیک باید از طراحی و ساخت احجام پیچیده و در هم آمیخته پرهیز کرد; و در عوض از فرمها و حجمهای ساده و قابل تشخیص، به وفور استفاده کرد. این اولین فرصت لو کوربوزیه برای طراحی ویلایی آزاد و بیپیرایه در مقیاسی بزرگ بود که از تمامی وجوه دید داشت.

طراحی ویلا دوبلکس کوچک این ویلا به دلیل کوچک بودن، نیاز به وسایل کمتری دارد؛ که این قضیه باعث کاهش هزینه های لازم، برای خرید وسایل خانه می شود. سقفهای شیروانی برای افرادی که بودجه کمتری دارند یا نمیخواهند زیاد خرج کنند، ایده بسیار خوبی محسوب میشوند. با استفاده کمتر از آب، برق و دیگر منابع، خانه کوچک شما اثر مخرب کمتری روی محیط زیست می گذارد. به این دلیل که ممکن شما بخواهید در فصل های خوش آب و هوا لحظاتی را در کنار خانواده در محیط بیرونی ویلا بگذرانید و از هوای مطبوع و دلپذیر و همینطور محیط بیرونی ویلا لذت ببرید به همین جهت داشتن یک نور پردازی مناسب بسیار با اهمیت می باشد.برای نحوه نورپردازی داخلی در طراحی ویلا حتما نیاز به مشاور حرفه ای در این زمینه دارید .

ویلا ساوا (به انگلیسی: Villa Savoye) واقع در پوآسی در حومه شهر پاریس، فرانسه ویلایی مدرن است که توسط معمار سوئیسی، لو کوربوزیه طراحی گردیده و بین سالهای ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۱ ساخته شدهاست. در طراحی ویلای کلاسیک بسیار دیده میشود. در طراحی ویلای کلاسیک باید در نظر گرفت که ویلا علاوه بر اینکه نمای متقارن، زیبا و دلنشینی داشته باشد از تمام امکانات به روز هم برخوردار باشد. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمیدر بردارد. در نظر گرفتن باغچههای گلکاری شده و فضای سبز کافی، چیدمان درست درختان و انتخاب صحیح نوع پوشش گیاهی منطبق با محیط، تأثیر مهمیرا در زیبایی فضای ویلا و تبدیل شدن آن به یک مکان چشم نواز و فرحبخش بر جا میگذارد. این سبک بسیار ساده و راحت بوده و رنگهایی که اغلب در آن استفاده میشود بژ، خاکستری روشن، سفید و کرم میباشد. یکی از مزایای دیگر ویلاهای کوچک، این است؛ که تمیز و مرتب کردن آن ها بر خلاف ویلاهای بزرگ بسیار راحت تر است.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

علاوه بر جزئیات، کیفیت خروجی طراحی باغ بر قیمت آن تاثیر گذار است به شکلی که هر چه کیفیت خروجی بیشتر شود، هزینه طراحی نیز افزایش خواهد یافت. طراحی پایدار به گونه ای است که صرفه جویی در مصرف انرژی به حداکثر و هزینههای گرمایشی و سرمایشی به حداقل برسد. ۱۸- در طراحی کمد دیواری اتاق خواب فوق ، شاهد یک فضای بزرگ برای چیدمان لباس ، کفش و حتی پرو هستیم ! در نقشه ویلای کوچک، لازم است؛ جای قسمت های مختلف مثل آشپزخانه، اتاق خواب ها، حمام ، سرویس بهداشتی و فضاهای دیگر مشخص شود؛ باید این فضاها به گونه ای طراحی شوند؛ که با هم هماهنگی داشته باشند. در این حالت اتاق نشیمن ویلا دارای یک چیدمان بزرگ با یک شومینه مدرن ، مبل های لوکس و صندلی های منحصر به فرد است. رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ویلا باید دارای احساس قابل اعتماد بودن، ظرافت، رسمیت و قدرت باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار