در بازیهای اولیه به کودک آموخته می شوند

بهترین اسباب بازی می تواند نقش فوق العاده ای در رشد فرزندانمان داشته باشد بنابراین قبل از خرید بهتر است نکاتی مانند استانداردهای لازم برای اسباب بازی های الکترونیکی، تیز نبودن، غیر سمی بودن رنگ استفاده شده، فاقد قطعه ریز بودن و بسیاری از موارد دیگر را در نظر بگیریم. دیگر لازم نیست برای خرید اسباب بازی ساعتها در ترافیک بمانید و به فروشگاه برسید تا بلکه اسباب بازی مورد نظر خود را پیدا کنید و یا با عدم موجودی آن مواجه شوید. اگرچه اسباب بازیهایی که روشن میشوند یا صدا ایجاد میکنند میتوانند سرگرمکننده باشند، اما مطمئن شوید که ذهن کودک شما را نیز تحریک میکنند. اگر فرزند شما هم به این بازیهای دخترانه علاقه نشان میدهد پس بهترین گزینه برای او خرید اسباب بازی آشپزخانه کودک است. نقش محیط را هم نمیتوان نادیده گرفت چون اسباببازیها فقط دخترانه یا پسرانه نیستند. اسباب بازیهای پسرانه شامل انواع تفنگ، ماشین فلزی و کنترلی، رباتها، ست فروشگاهی و انواع لگو است. ایمنی: در خرید اسباب بازی کودک نه ماهه، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این سنی است که نوزادان عاشق گذاشتن چیزها در دهان خود هستند. فعالیتهای گروهی در این سن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

یکی از بهترین اسباب بازی ها برای دختران خانه های عروسکی است زیرا دختران عاشق اداره خانه های عروسکی و بازی با اجزای مختلف این خانه و عروسک هایی هستند که مانند یک مادر واقعی دارند این احساس را تجربه می کنند. بهتر است برای خرید اسباب بازی کودک، کمی هدفمند عمل کنید. یا حتی ممکن است انتخاب یک اسباب بازی نادرست تاثیرات منفی در آینده آنها بگذارد و تصور آنها را نسبت به زندگی تغییر دهد. از دیگر مزایای اسلحه این است که آنها می توانند با این اسباب بازی، بازی های گروهی انجام دهند که جذابیت اسباب بازی این کودکان را دو چندان می کند. یکی دیگر ازمزیت های تفنگ این است که می توانند با این اسباب بازی، بازی های گروهی انجام دهند و همین امر جذابیت این اسباب بازی پسرانه را نیز دوچندان می کند. والدین همیشه سعی می کنند اسباب بازی های جدید و مناسب برای فرزندان خود بخرند. در سن دوسالگی دختران با ترس و احتیاط آشنا می شوند و می توانند از اسباب بازی های موزیکال و پازل استفاده کنند بازی های فکری در این سن بسیار تاثیر گذار است. ماشین اسباب بازی راهسازی، کامیون و لودر بسیار مورد علاقه کودکان است.

در زیر قصد داریم بهترین اسباب بازی های مناسب برای تقویت توانایی های ذهنی و جسمی کودکان عزیزمان را معرفی کنیم. در نوزادی باید از راهنمای خرید اسباب بازی برای نوزاد استفاده کرد تا بتوان نیازها، استعدادها و سلیقه کودک را تشخیص داده و مطابق با آنها برای او اسباب بازی های متنوع و دلخواه تهیه کرد تا در رشد فکری و جسمی او موثر باشند. داستان نی نی سنجاب ها یکی دیگر از انواع قصه های کودکانه برای خواب کودکان است که این داستان کوتاه روایتی شیرین و کودکانه دارد و شما می توانید با تعریف کردن آن برای کودکتان او را به راحتی بخوابانید. شاید برای شما سوال باشد که این بازی برای چه سنی مناسب است؟ همه از کودکی خود به یاد داریم که با بالشتهایی کوچک برای خود خانه میساختیم و هیجان زده میشدیم. آنها یاد میگیرند که مهربانی کردن، صحبت کردن با دیگران و… خوبی عروسکهای بومی این است که به وسیلهی آنها میتوانید کودک را با اقوام مختلف ایرانی آشنا کنید و فرهنگ مناطق مختلف را به کودک خود یاد دهید. در این دوران چشم های نوزادان علاقه مند به دنبال کردن اجسام در حال حرکت هستند و ترجیح می دهند به رنگ های روشن نگاه کنند.

اگر به فکر تهیه یک بازی فکری برای کودک خود هستید و دوست دارید که فرزندتان در جمع خانواده به بازی و سرگرمی بپردازد بهترین انتخاب برای شما می تواند بازی فکری شب مافیا باشد. در ادامه چند تا از اسباب بازیهای محبوب در بین دختران را به شما معرفی میکنم. این مدل از اسباب بازی ها دارای پک های مخصوص آرایش هستند که به صورت شبیه سازی است و دارای ابزارهایی مانند قیچی، شانه و آینه بوده و برای دختران گزینه خوبی است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بازی فکری دورهمی مدل شب مافیا برای نوجوانان و بزرگسالان بسیار مناسب است و در حال حاضر بهترین اسباب بازی دخترانه و پسرانه جدید محسوب می شود. در این سن است که باید برای آنها این اسباب بازی دخترانه ایرانی را بخرید. اگر بپذیرید که دخترها با پسرها دارای تفاوتهای روانی و شخصیتی هستند، باید قبول کنید که باید اسباب بازیهای مختلفی را برای هر کدام از آنها تهیه کنید. اگر شما از آن دسته والدینی هستید که بخاطر علاقه شخصی یا ضرورت خود می خواهند کودک خود را به مهد کودک بفرستند ، این سن زمان مناسبی است. در واقع شما نمی توانید یک موتور کنترلی را برای یک نوجوان ۱۵ ساله خریداری کنید.

از بهترین اسباب بازی های ۳ سالگی می توان به ساختنی های پیچیده تر، چسب و خمیر و کاغذ، پازل های ۲۰ قطعه ای و بیشتر و اسباب بازی هایی که به توانایی کودک در دسته بندی بر اساس قد و وزن و رنگ و … چون کودک در هر سن تواناییهای خاصی دارد و باید با توجه به تواناییهایش برای او اسباب بازی مناسبی تهیه شود. در این دوره ، او معمولاً می پرد ، آویزان می شود قل میخورد و قورت می دهد. در این دوره ، آنها معمولاً سر خود را بالا می گیرند و به صداها روی می آورند. وسایلی چون عروسک ها، وسایل خانه، خرس های پولیشی، ست های چایخوری ، قصر و خانه عروسکی، لوازم آشپزی و آشپزخانه در این گروه جای می گیرند. در حالی که کودکان در حال بازی کردن می باشند، یاد می گیرند تا مشکلات را حل نموده و با دیگران همراه گردند و مهارت های حرکتی ظریف و بزرگ مورد نیاز برای رشد و یادگیری را توسعه بخشند.

در حالی که با هل دادن یک عروسک چنین اتفاقی نمی افتد. پسران معمولاً علاقه زیادی به بازی های اکشن و مهیج دارند ، بنابراین چنین اسباب بازی هایی برای پسران جالب و زیبا است. معمولاً در سنین کمتر از یک سال، دختران علاقه به شیر شیشه، عروسک و لوگو و همینطور وسایل ساختنی دارند. دخترها از مادرانشان الگو برداری کرده و دوست دارند با وسایل شبیه به لوازم مادرشان سروکار داشته اشند. از یک سنی به بعد دخترها دائما میخواهند به مادرشان در کارهای خانه کمک کنند. دختران از مادرشان الگوبرداری می کنند و از بازی با وسایل مشابه مادرشان لذت می برند. کودکان سن 3 تا 4 سال می توانند دوچرخه برانند و بر روی یک پا لی لی کنند. اسباب بازی پسرانه نظیر بازی بر روی تخته و کارت بازی، کتاب، تجهیزات ورزشی، کفش اسکی، کاردستی بادبادک، بازی بر روی تخته، دوچرخه و کلاه ایمنی، بازیهای هماهنگی و یا حافظه و… همچنین خمیر بازی، توپ، انواع پازل، لگو، قطار، ماشین اسباب بازی، عروسک، تلفن اسباب بازی، تخته سیاه کوچک، کامیون و دومینو برای این کودکان بسیار مناسب می باشد. بازی فکری کودک زمینه را برای آموزش غیر مستقیم مهارتهای زندگی و حتی آموزش مفاهیم ابتدایی همچون شناخت رنگها، شکلهای هندسی، شمارش اعداد و موارد دیگر را برای کودکان فراهم میکند.

نوزادان در سنین ۶ ماهگی تا ۱ سالگی بسیار فعال و بازیگوش شده و معمولا چهار دست و پا می روند، روی صندلی می روند، خود را بالا می کشد و می ایستد. روز دیگر بگذرد ؛آن وقت به مدرسه می روی سارا چند روزی آرام می گرفت ؛ولی دوباره همین سوال را از مادر پرسید . اگر از آن دسته والدینی هستید که به دلیل علاقه شخصی و یا اجبار شرایط کاری کودک تان را قصد دارید به مهد کودک بسپارید این سن وقت مناسبی است. در ادامه قصد داریم بهترین اسباب بازی های مناسب برای تقویت توانایی های ذهنی و فیزیکی فرزندان دلبندمان را معرفی کنیم.

خود کشور چین نیز تولیدات بسیاری دارد و برندهای بزرگی نیز از این کشور اسباب بازی تولید می کنند مانندHuile Toy ، Warm baby و بسیاری از برندهای چینی دیگر محصولاتی با کیفیتی را تولید می سایت 30ttoy کنند. اما اگر قصد خرید اسباب بازی لگو با قیمت مناسب و کیفیت خوب را دارید می توانید از نمونه های چینی و برندهای دیگر خریداری نمایید. پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید اسباب بازی یا ماسک پارچهای بچهگانه برای کودک خود را دارید، از خدمات آنلاین فروشگاه ما استفاده کنید. در انتها باید این نکته را هم بدانید که بسیاری از افراد بر این باور هستند که کنسول بازی میتواند جایگزین خوبی برای بازی های فکری باشد اما این بازی فکری بسیار مهیج است و می تواند فرزند شما را به چالش بکشد در نتیجه پیشنهاد می کنیم که به سادگی از تهیه بازی فکری شب های مافیا نگذرید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که اسباب بازی برای تمام رده سنی ساخته شده است و شما می توانید هر اسباب بازی را برای کودک خود خریداری کنید اما مطمئناً با مطالعه این محتوا به این نتیجه رسیده اید که اسباب بازی ها برای سنین خاص طراحی و تولید میشوند. شخصیتهای محبوب کارتونی بسیاری در ذهن کودکان پسر وجود دارد زیرا دسترسی آسان به اینترنت باعث شده تا کودکان با انیمیشنهای بسیاری آشنا باشند.

خرید اسباب بازی متناسب با نوع فرهنگ و آداب و رسوم می تواند از کودکی مفاهیم بزرگ و عمیقی را در ذهن کودتان نهادینه کند. بهترین عروسک ها برای کودکان یک ساله اشیاء ساختمانی مانند بلوک های نرم بزرگ ، اشیا چرخ دار چوبی و پلاستیکی و اسباب بازی های آبی ، توپ و انواع وسایل و ماشین های هل دادنی و کشیدنی برای تقویت عضلات بزرگ انها است. از آنجا که دختران از همان ابتدا احساس مادری و مراقبت از دیگران را دارند ، عروسک برای آنها نقش کودک آینده را بازی می کند. از آنجایی که دختران از همان ابتدا حس مادرانه و مراقبت از دیگران را در وجودشان دارند، اسباب بازی دخترانه عروسک برای آنها نقش فرزند آینده را بازی می کند. دخترها از همان کودکی روحیه ی حساس تری داشته و اسباب بازی دخترانه به بخش مهمی از زندگی شان تبدیل می شود. از معروف ترین تفنگ های اسباب بازی تفنگ ساچمه ای یا همان شات گان ها است، این تفنگ ساچمه ای فلزی اسباب بازی ساخت برند ایرسافت گان (Airsoft Gun ) است.

در دسته ی اسباب بازی های همیشه دختران به نوع خاصی از اسباب بازی علاقه ی بیشتری نشان می دهند. یکی از اسباب بازی های بسیار خوب و پر طرفدار برای کودکان و نوجوانان موتور کنترلی می باشد، همانطور که می دانید پسرها به بازی های هیجان انگیز و مسابقات موتورسواری بسیار علاقمند هستند به همین دلیل شما می توانید به راحتی با خرید یک موتور کنترلی هیجان وصف ناپذیری را در کودک خود ایجاد کنید. مخصوصا اگر خلبانی از آرزوهای دیرینه کودکی شما بوده است میتوانید با خرید کوادکوپتر و هلیکوپترهای کنترلی بخشی از رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

در این بازی دخترها یاد میگیرند که مادر باشند، خواهر باشند، رفیق باشند و خیلی چیزهای دیگر که فقط در دنیای زیبا و پاک آنها امکان پذیر است؛ پس عروسک از بهترین اسباب بازیهای دخترانه است که هر دختری میتواند داشته باشد. در ادامه بیشتر در رابطه با اسباب بازی دخترانه صحبت خواهیم کرد. یکی دیگر از مزیتهای عروسک دخترانه ایرانی یا هر اسباب بازی دیگری که در داخل کشور تولید شده باشد، تناسب آن با سلیقه کودکان ایرانی است. پس باید در انتخاب اسباب بازی دخترانه شیک به نکات خاصی توجه کنید. کودکان را به داشتن دوست و به اشتراک گذاشتن اسباب بازی های خود با آنها تشویق کنید. کودکان در این سن می دانند که چگونه منصفانه بازی کنند و از مهارت های اجتماعی حرفه ای استفاده کنند. کودکان زیر یک سال بسیار بازیگوش می باشند و در ابتدای راه هستند تا بتوانند راه بروند و از دست و پاهای خود استفاده کنند. نوزادان 6 ماه تا 1 سال بسیار فعال و بازیگوش هستند و اغلب چهار دست و پا راه می روند ، روی صندلی می نشینند ، خود را بلند می کنند و بلند می شوند.

لباس پوشیدن ، تغذیه ، تمیز کردن فقط چند مورد از کارهای دخترتان با عروسک است. مثلاً بعضی از آنها لباس آتشنشانی یا پلیسی پوشیدهاند. همچنین حس همذات پنداری با این لباس ها برای کودکان بسیار زیباست. همانطور که می دانید کودکان به توپ و وان توپ علاقه زیادی دارند به همین دلیل این اسباب بازی در حال حاضر یکی از بهترین اسباب بازی های موجود در بازار است زیرا کودک به راحتی می تواند از سرسره به داخل وان توپ وارد شود و این یکی از لذت بخش ترین بازیها برای کودک محسوب می شود، این اسباب بازی برای کودکان 24 ماه به بالا بسیار مناسب است و حدود 50 کیلوگرم وزن را تحمل می کند. اسباب بازی یعنی دوست ، یعنی خواهر ، یعنی برادر ، یعنی معلم ، یعنی … اگر نگران رفتار کودک خود در جامعه هستید بهتر است با معلم و پرستار کودک خود مشورت نمایید و نظر آنها را در این رابطه جویا شوید تا بتوانید در صورت نیاز تصمیم درستی بگیرید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار