تابلو روان LED معرفی، مزایا، معایب و قیمت

ضمن این که صاحبین تبلیغات میتوانند انواع فرمتهای صوتی و تصویری را در این نمایشگر به اجرا درآورند. کابینت های استاندارد میتوانند نقش به سزایی در طول عمر یک نمایشگر ایفا کنند. یکی از اجزای اصلی و کلیدی، که نقش به سزایی در کیفیت و طول عمر موثر تابلو دارد، ماژول های LED یا ماژول تابلو روان می باشند. در این قسمت از مقاله می خواهیم در مورد مزیت تلویزیون شهری های تولید شده درکیان ال ای دی را نسبت به سایر رقبا چیست ؟ میتوان گفت کیفیت تصاویر در این تلویزیونها به تعداد ال ای دیهای رنگی در هر پیکسل بستگی دارد.

در ادامه به معرفی این محصول قدرتمند و مدرن ازشاخه مبلمان شهری میپردازیم. در صورتی که از قاب هایی با فرم سی ان سی استفاده می کنید؛ کافیست ماژول را بر روی قاب قرار داده و آن را از پشت با پیچ و مهره به اسکلت قاب، وصل کنید. یکی از مسائل مهم راجب این نوع تلویزیون ها امنیت آن است. این تلویزیون ها مناسب فضای داخلی است و در سالن ها از آن استفاده میشود. قاب یا فریم در ساخت تابلو های روان ، برای مونتاژ مناسب کلیه تجهیزات تابلو روان در نظر گرفته شده است. حال باید بگوییم که یک تلویزیون شهری مناسب باید چه فاکتور هایی داشته باشد. همچنین برای درب هایی با وزن 200 کیلوگرم و طول 2 تا 3.5 متر قابل نصب می باشد.

این عمل هیچ تاثیری نخواهد داشت. 64 هستند تشکیل می شود هر کابینت دارای منبع تغذیه و کارت کنترلر می باشد و کابینت ها به وسیله کابل برق و شبکه با یکدیگر در ارتباط قرار میگیرند به علت وزن کم و قابلیت جا به جایی راحت تر، حمل و نقل تلویزیون رنتال کار چندان مشکلی نیست. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر از ۵ مگا ولتآمپر معمولاً به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه میشود. صفحه نمایش LED در فضای باز یک رسانه محبوب برای حمل تبلیغات تجاری و انواع مختلف اطلاعات برای عموم است. این تلویزیونهای بزرگ برخلاف تلویزیونهای خانگی، از قسمتهای مجزا تشکیل شده که در نهایت در کنار یکدیگر قرار میگیرند و یک صفحه نمایش بزرگ به وجود میآورند.

هر صفحه نمایشگری از تعداد زیادی پیکسل تشکیل میشود و این پیکسل ها در فواصل مختلفی به مقیاس میلی متر به شکل منظم در تمام جهات کنار هم قرار میگیرند ، در تلویزیون شهری دات پیچ به این فاصله های مختلف دات پیچ تلویزیون شهری میگوییم که به طور مخفف به ان پی هم میگویند . استیج پیش ساخته یک نوع از استیج است که به آن هلندی میگویند. فاصله بین پیکسلهای تلویزیوتهای شهری را دات پیچ میگویند. با توجه به این که امروزه در پی توسعه شهرها و افزایش جمعیت، کسب و کارهای مشابه نیز افزایش یافته اند، دیده شدن مشاغل در بین کاربران هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. در انتخاب برد کنترلر باید به مسائلی از قبیل رنگ ماژول ال ای دی (تک رنگ یا تمام رنگ بودن ماژول ال ای دی) که برای ساخت تابلو روان مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین سایز تابلو روان توجه کرد.

نکتهای که در مورد سایز این تلویزیونها وجود دارد، آشنایی با معیار دات پیچ (Dot Pitch) است. احتمالا شما هم نمونه این تلویزیون ها را در چهارراه ها و مراسمهای مختلف تماشا کردید. تلویزیونهای شهری تابلوهای بزرگی هستند که احتمالا آنها را در اتوبان ها, تابلو روان چهارراه ها و مراکز شلوغ دیده اید و از آنها برای تبلیغات در قالب ویدئو استفاده میشود. تابلو روان LED با توجه به شفافیت، درخشندگی و تبدیل سریع اطلاعات آنالوگ به دیجیتال قابلیت استفاده برای مراکز مالی، حفاظتی، استادیومها، فرودگاهها، فروشگاهها، میادین برگزاری مسابقات و تابلوی دستورات راهنمایی و رانندگی در بزرگراهها را فراهم می آورد. در تابلوهای روان سه رنگ و هفت رنگ طیفی از رنگ ها با توجه به برنامه ای که از قبل به کامپیوتر داده می شود در تابلو استفاده می گردد. به این ترتیب در این نمایشگرها یک پیکسل حقیقی و یک پیکسل مجازی تشکیل میشود که نتیجه آن افزایش قابل توجه کیفیت تصاویر است.

معمولاً تلویزیونهایی که توانایی نشان دادن ۱۶ میلیون رنگ را دارند، به عنوان تلویزیونهای تمام رنگی یا فول کالر شناخته میشوند. جهت اتصال برق شهری و کابل پاور ماژل ها به خوبی نشان داده شده است. نایس دارای موتور 220 ولتی است و به کمک گیربکس و سیمپیچ تمام مسی قادر است هر لنگه در به وزن 350 کیلوگرم و حداکثر عرض 3 متر را جابجا کند. به همین دلیل به آن موتور برق نیز گفته می شود. اجاره تلویزیون شهری آخرین موردی است که تیمهای تبلیغاتی در نهایت به آن میرسند. تابلو روان یکی از مدل های تابلو تبلیغاتی است که می توان پیشرفت تکنولوژی را در آن شاهد بود. در این مورد می توان گفت که تلویزیون شهری یکی از عضو جدا ناپذیر کسب و کار ها شده است و این خود یک مزیت می باشد که می توان با خرید تلویزیون شهری،برای مجتمع به جای استفاده ازچندین تابلو از یک تلویزیون شهری استفاده کنیم .

در پاسخ به این سوال که تلویزیون شهری چیست بایستی بگوییم به نمایشگر هایی گفته میشود که در حوزه نمایشگر های LED متنوع است که هر نوع و مدل از این تلویزیون شهری در سطح شهر به چشم میخورد. پاسخ کاملا روشن است. البته فراموش نکنید که نوع، میزان و کیفیت امکاناتی که کنترلر ویدئو وال در اختیار شما قرار میدهد، کاملا بستگی به برند و کیفیت فناوری کنترلر دارد. در این تلویزیون ها فاصله لازم برای دیدن بهتر تصاویر 8 متر است و به نسبت تلویزیونهای Indoor بیشتر است. این عمل هیچ تاثیری نخواهد داشت. در مواقعی که اختلاف این تطابق بیشتر باشد میتواند به ازار چشم ناظران تلویزیون شهری هم بیانجامد. می باشد .که با توجه به قابلیت استفاده از جلوه های ویژه بصری و جلب توجه بسیار آن با توجه به آمار منتشر شده گزینه قابل قبول و مناسبی برای اطلاع رسانی عمومی می باشد .

اغلب تلویزیون های شهری را با توجه به کارایی که دارند به دو گروه Indoor و Outdoor تقسیم میکنند. با توجه به اهمیت این موضوع صنعت طراحی و ساخت تابلو را می توان تلفیقی از هنر و صنعت دانست که هنرهای مختلفی مانند گرافیک، خوشنویسی و طراحی در آن دخیل می باشد. در طراحی انیمیشین مورد نظر باید از رنگ های متضاد و مکمل به میزان مناسب استفاده کرد تا علاوه بر جذب مشتری جلوه ای زیبا را خلق کند. در تعریف تلویزیون شهری بایستی بگوییم که به نمایشگرهای دیجیتالی گفته میشود که تصاویر نمایشی در آن با توجه به پیکسل هایی که در کنار هم با فاصله های مشخص قرار داده شده اند به نمایش گذاشته میشود . بحث ماژولها را در ادامه بیشتر معرفی خواهیم کرد، اما قبل از هر چیزی بهتر است که انواع تلویزیون شهری را با توجه به فاکتورهای مختلف تقسیم بندی کنیم.

قابلیت برنامه ریزی به شیوه دلخواه و ایجاد تصاویر گرافیکی، نمایش ویدیویی و متن های جذاب با رنگ های مورد پسند شما را دارد . مزیت آی سی جدید این بود که ، جریان تمام کانال ها٬ مستقل از تفاوت امپدانس داخلی LED ها٬ یکسان ، و وابسته به یک ولتاژ مرجع است! گروه صنعتی پیشگام طیف بنا بر تجربه و سابقه خود در زمینه ساخت تابلو روان و قاب تابلو روان میتواند تابلوهایی را طراحی کند که اولا به دلیل یکپارچه بودن کاملا ضد آب بوده و از سویی دیگر هیچ محدودیتی در اندازه آنها نمیباشد به صورتی که همکاران محترم به سهولت قادرند این فریم ها را آماده کنند. از ترکیب سه ماژول تک رنگ سبز، قرمز و آبی طراحی و تولید می شوند. فروش ویژه قطعات تابلو LED و تلویزیون شهری جهت همکاران با قیمتهای عالی آغاز شد: ماژول تک رنگP10-1R قرمز ماژول تک رنگP10-1G سبز ماژول تک رنگٌP10-1W سفید ماژولP10-3in1 فول کالر ماژولP13-3in1 فول کالر ماژول P10 1R1G1B ماژول P18 3in1 پاور 5V40A CL کابینت مخصوص تابلو کابینت رنتال تلویزیون شهری انواع برد کنترل مدل HD ، Linsn ، C3 ، C1 ،A8 تمامی ماژول ها فوق العاده پرنور و کیفیت آن تضمینی میباشد .

چرا بیشترنمایشگرهای تکرنگ زیادی در سطح کشور یا خاموشند،یا با صفحه نمایش نیمه روشن و معیوب ،شهرها را به جای زیبایی بخشی ، چندش آور کرده است؟ گذشته از این که نمایشگرهای شهری از لحاظ کیفیت تصویر دستهبندی میشوند، از لحاظ نوع کاربری نیز در دو گروه مختلف جای میگیرند. اما شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که ماژول تلویزیون شهری چیست؟ سازه تلویزیون های شهری از قبیل یک ستون فلزی ، مواد و مصالح برای پی ریزی و نگهداری و نمایشگر تلویزیون شهری یک صفحه نمایش ال ای دی هستند. در نوع آفلاین برای راه اندازی تلویزیون از برد های کنترل خاصی استفاده می شود که تنها برای برنامه ریزی به کامپیوتر احتیاج دارند و برای ادامه کار و پخش فیلم به طور مستقل کار می کنند.

تلویزیون شهری قبل از هرچیزی برای اینکه بدانید کیفیت تلویزیونهای شهری چگونه مشخص میشود باید شما را با دات پیچ یا P آشنا کنیم. در واقع برای کنار هم چیدن ماژولها، باید اصول اولیه رعایت شود تا بتواند یک نمایشگر با کیفیت به وجود بیاورد. اغلب نمایشگرها به شکل نمایشگر های آنلاین و آفلاین استفاده میشوند و دارایامکان را برقرار می نمایند که هر نوع عکس یا فیلم را در معرض نمایش بگذارند. بر طبق این معیار، تلویزیونها در دو دسته آنلاین و آفلاین قرار میگیرند. آشنایی با این قطعات باعث می شود تا زمانی که در استفاده از این تابلو به مشکل برخوردید، بتوانید آن را رفع کنید. کیفیت این تلویزیون ها به نسبت تلویزیون Indoor پایین تر است اما باز هم از کیفیت خوبی برخوردارند و تصاویر را با وضوح نشان میدهند. اصطلاح فاصله بین پیکسل ها دات پیچ نامیده میشود و همین دات پیچ ها هستند که ماژول را شکل میدهند و به این ماژول در یک قاب که کابینت نامیده می شود در اندازه های متفاوت قرار می گیرند .

مناسب باید چه فاکتور هایی داشته باشد.

به همین دلیل تابلو سازها برای ساخت تابلو روان ها معمولا تعداد ماژول های زیادی را مورد استفاده قرار می دهند. معمولا اندازه مناسب برای تابلو تمام رنگی یا به اصطلاح تابلو ال ای دی هفت رنگ یک متر ارتفاع یا عرض و ۱٫۵ الی ۲ متر طول می باشد. هر عنصر به کموتاتور متصل است – برنامه به طور مستقل قطعات ویدئویی را نمایش می دهد و کالیبراسیون را ارائه می دهد. با وجود قابلیت هایی که این برد کنترلر ارائه می کند، همچنین دارای محدودیت هایی است که لازم است مورد توجه قرار گیرند. از تلویزیونهای شهری در همایش ها برای ارائه تصاویر بزرگ تر و واضح تر از سخنران و مهمانان و پخش برخی کلیپ ها استفاده میشود. انواع تلویزیون های شهری دارای یک صفحه نمایش بزرگ و یک نمایشگر بزرگ هستند که در بخشهای مختلف شهر و در مکان های مختلف نصب میشود و از طریق آن تصاویر ویدیویی به شکل زنده و ضبط شده پخش میشود.

قطعات تابلو روان

به صورت عرف از رنگ سیاه چکشی برای فریم های تلویزیون شهری استفاده می شود . دات پیچ 3 برای این تلویزیون ها بسیار عالی بوده و کیفیت بالایی دارد. حتی ممکن است برخی از افراد حین عبور و مرور، چندین بار در طول روز این تبلیغات را مشاهده کنند. هر کدام از ماژولها به صورت مجزا از چندین پیکسل در کنار یکدیگر ساخته شده است و قرار گرفتن همه آنها در کنار یکدیگر، یک تلویزیون را به وجود میآورد. در بند اول اشاره کردیم که این تلویزیونها شامل چندین قسمت در کنار یکدیگر هستند که هر کدام از این قسمتها تحت عنوان ماژول شناخته میشود. این افراد، در ازای اجاره تلویزیون با توجه به محل قرارگیری آن و مدت زمان استفاده از آن، مبلغ مشخصی میپردازند و تبلیغات خود را با استفاده از آنها انجام میدهد. با توجه به اینکه خرید تلویزیونهای شهری برای تبلیغات بسیار سخت است و نصب آنها در چهارراه یا در کنار بزرگراهها به امتیازات ویژهای نیاز دارد، تیمهای تبلیغاتی از خرید چنین تلویزیونهایی منصرف میشوند و ترجیحاً به سراغ گزینه اجاره میروند.

در تلویزیونهای Indoor دات پیچ از P6 شروع میشود. اجاره تلویزیونهای شهری یکی از کارهایی است که قبل از شروع هر مراسم بزرگی باید انجام شود. حتما در پارک ها با تابلو های بزرگی روبرو شده اید که تیزرهای تبلیغاتی را نمایش می دهند. با وصل کردن ورودیهای مختلف با ابعاد مختلف تصویر خروجی یکسانی با اندازه تابلو روان ایجاد خواهد شد. تمامی مردم از جمله همکاران و تابلو سازان از سراسر ایران میتوانند کالاهای مورد نیاز خود در حوزه ال ای دی و تابلو های ال ای دی، بهصورت آنلاین از ال ای دی بانک تهیه و از مزایای ارسال سریع، ضمانت بهترین قیمت، ضمانت اصالت کالا و گارانتی واقعی برخوردار شوند.ال ای دی بانک همواره تلاش میکند پس از بررسی و مطالعه گزینههای مناسب، بهترین محصولات را از بهترین برندها انتخاب تا آنچه را که شایسته مشتریان گرانقدر ایرانی و منطبق بر رسالت این فروشگاه است عرضه کند.

در حقیقت تلویزیون شهری از کنار هم جای گرفتن بلوک هایی در سایزهای کوچک در کنار یکدیگر تشکیل میگردد که به هر کدام از این بلوک ها همانطور که قبلا هم گفتیم ماژول LED گفته میشود. در این تلویزیونها برای هر کدام از پیکسلها، یک آفتابگیر در نظر گرفته شده است که این مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به پیکسلها میشود. یک مورد از این قواعد، ابعاد تلویزیون شهری است که در بند قبلی آن را شرح دادیم. آنچه در انواع مختلف تلویزیون شهری مشترک است، هدفی است که در استفاده از آن دنبال میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار