اخیراً کلمه Pinku نیز رایج شدهاست

پیگمنت قرمز 254 به صورت تجاری از فام های قرمز روشن تا قرمز تیره در بازار خرید و فروش پیگمنت ها موجود می باشد. این دسته از خمیرهای پیگمنت آلومینیوم با اضافه کردن استئاریک اسید به محصول تولید میشوند و ایجاد اثر متالیک روشن میکنند. بعلاوه برای تیرگی زیر چشم محلول های روشن کننده و برای درمان لک از کوکتل های ضد لک استفاده می شود . دیسپرسیون قرمز 254 نسبت به سایر پیگمنت ها قرمز سخت بوده و باید از افزودنی های دیسپرس کننده قوی استفاده گردد. در پلیمر PVC پیگمنت قرمز 254 مقاومت نوری 8 را در مقیاس Blue scale از خود نشان داده و مقاومت عالی در مقابل رنگ پس دادن داشته و قدرت رنگ دهی بسیار عالی دارد. از مهمترین مواد مغذی میوه انجیر، قندها (گلوکز)، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین B۶، ویتامین C، ویتامین D و آلکالوئیدها است. مهمترین ویژگیهای این گروه عبارتند از بخشیدن رنگ مطلوب ظاهری، پوشانندگی و محافظت از سطوح (فلزی و غیر فلزی) در برابر خوردگی و دوام بیشتر ایجاد پایداری حرارتی، کاهش انتقال حرارت و موارد مشابه دیگر.

ریموور رجوی یک پاک کننده تاتو محصول آمریکا می باشد. به دنبال کشف دکتر کامیراند ، دکتر “دس فرناندس” یک استامپ نیدلینگ برای تحریک کلاژن معرفی کرد. به دلیل اینکه، دو موقعیت انتهایی دارای ظرفیت الکترونی برابری هستند پس طبیعی است که یون ها در دو موقعیت قرار بگیرند و آنها یک مکان را برای برهمکنش انتخاب نکرده باشند. هر دو برای یک هدف مشترک کاربرد دارند اما خواص متفاوتی دارند و معمولا پیگمنت سنتزی مرغوب تر است. در سال ۱۹۹۶ اعلام شد که رنگ های سنتزی می توانند تهدید بالقوه ای برای سلامتی مردم باشند. با این که ترکیب فوق را می توان به صورت طبیعی یافت اما اغلب نوع سنتزی آن به دلیل اندازه های مشخص و پراکندگی یکسان طرفداران زیادی دارد.

• رنگ طبیعی مو سر شما یکی از مهمترین نکات است زیرا پایه رنگ است. سایر نکات مرتبط با ست کردن صورتی چرک در ادامه ارائه خواهد شد. با توجه به شکل، در کمپلکس سان ست یلو با مس۲، می توان متصور شد که هر دو یون مس میان گروه های سولفونیک اسید در دو انتها گیر افتاده اند با به اصطلاح ساندویچ شده اند. سان ست یلو به عنوان رنگی خوراکی و مصنوعی در غذاها، داروها و مواد آرایشی استفاده می شود که رنگ نارنجی دلپذیری را ایجاد می کند. یکی از پرکاربردترین رنگ های مصنوعی خوراکی در صنعت افزودنی های غذایی مانند رنگ نارنجی پفک، آرایشی بهداشتی و دارویی مانند استفاده در قرص های مولتی ویتامین می باشد. برخی از این رنگدانه های آلی نارنجی و زرد به قدری شفاف و درخشان هستند که از آنها برای پوشش صفحات ساختهشده از قلع و آلومینیوم به جهت ایجاد فام های درخشان با تلالو برنجی و طلایی استفاده میشود.

ولي عدم کارايي مناسب رنگدانه فسفات روي باعث به وجود آمدن نسل هاي جديدي از اين رنگدانه ها، با حفظ غير سمي بودن و افزايش کارايي شد. در برخی از کارها به علت مسائل اقتصادی و مقرون به صرفه بودن کار، پیگمنت قرمز 254 با یک پیگمنت ته آبی از قبیل پیگمنت قرمز 170 که مقاومت جو زدگی و پشت پوشی کمتری نسبت به پیگمنت قرمز 254 دارد مخلوط می گردد. در صورت ترکیب رنگدانه قرمز 254 با رنگدانه سفید (تیتان) فام قرمز ته آبی تولید می گردد پیگمنت قرمز 254 پشت پوشی بسیار عالی داشته و در پوشش های خودرویی و پوشش های قرمز بدون سرب مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم این است که اگر ترکهای پوستی درمان نشوند ، امکان بهبود خودبهخود آنها وجود ندارد ، یعنی این ترکها هرگز خودبهخود برطرف نمیشوند و تنها رنگ آنها به سمت سفید مرواریدی میرود ، ولی طول و پهنای آنها تغییر نمیکند.

پیگمنت سفید جهت کاهش هزینه و بهبود عملکرد دیگر رنگدانهها افزوده میشود. اگرچه پژوهش هاي فراوانی در اساس آثار استرس بر سفید شدن زودرس موها صورت نگرفته هست، اما شواهدی وجود دارند که از پیوند قوی بین انها خبر میدهند. به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی گفت: رنگ هایی که در مواد غذایی استفاده می شوند سه دسته رنگ های طبیعی، مشابه طبیعی و رنگ های مصنوعی هستند. دانشمندان دانشگاه ناگویا با الهام از رنگ آبی تیره پرنده بومی آمریکای شمالی با نام استلار جی نوعی رنگدانه مصنوعی تولید کردند. در مقایسه با رنگ های طبیعی، رنگ های مصنوعی دارای چندین مزیت هستند که از جمله آنها می توان به مقاومت ساختاری بالاتر، جنبه های مقرون به صرفه تر بودن از نظر اقتصادی، مقاومت در برابر گرما، سبک بودن، کیفیت مداوم و عرضه کافی اشاره کرد.

رنگدانه ها در واکنش هایی که در طول پردازش و ذخیره سازی غذاها و نوشیدنی های گیاهی رخ می دهد، موثر هستند. میکروارگانیسم ها رنگ های طبیعی مفید صنعتی مانند کاروتنوئیدها و آنتوسیانین ها را تولید می کنند. کاروتنوئیدها رنگدانههای طبیعی هستند که در گیاهان وجود دارند و به میوه و سبزیجات رنگ میدهند. در کمتر از این آستانه ، ذره رنگدانه به طور فزاینده ای شفاف رشد می­کند در حالی که به طور همزمان به حداکثر مقاومت رنگی می­رسد. ویتامین E به عنوان ویتامنی غنی از آنتی اکسیدان علاوه بر رطوبت رسانی مو و کمک به رشد مو با ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو باعث جیوگیری از پیری و سفیدی زودرس آن می شود. هم چنین می توان آن ها را به صورت ترکیبی با هم برای ایجاد رنگ های ثانویه استفاده کرد. 2. ایجاد سختی مناسب روی سطوح.

سن اولین بارداری در بروز ترکهای بارداری نقش به سزایی دارد . صرفاً از نظر آماری بین ۸۰% تا ۹۰% بانوانی که در سن بین ۱۶ تا ۲۰ سالگی باردار شدهاند دچار ترکهای پوستی میشوند ، درحالیکه احتمال بروز این ترکها در بانوانی که اولین بارداری آنها پس از ۳۵ سالگی است بسیار کمتر است . درمان اسکار سوختگی و ترکهای پوستی ممکن است تا ۵ جلسه درمانی طول بکشد . درمان شامل حدود ۷ جلسه بافاصله ۱/۵ ماه است و نتایج درمانی معمولاً بعد از جلسه چهارم قابلرؤیت است. طی فرایند میکرونیدلینگ ( جوانسازی پوست ) ، با استفاده از سوزن های بسیار ریز ، میلیون ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد میگردد. پیگمنت آلی ( ارگانیک ) به صورت طبیعی یافت نمی شوند و نوع سنتزی شده پیگمنت معدنی می باشند؛ به عبارت دیگر می توان گفت پیگمنت های معدنی در طبیعت یافت شده اما پیگمنت های آلی طی فرآیند های شیمیایی تولید می شوند.

در این روش سوزن زیرجلدی از طریق ایجاد سوراخی مجاور اسکار ، زیر فرورفتگی اسکار یا چروک ، فرو برده می­شود . جای زخم سوختگی ، کمی دیرتر به درمان پاسخ میدهد و ممکن است بین ۶ ماه تا یک سال طول بکشد تا بیمار نتایج حاصل از یک جلسه میکرونیدلینگ را برای رفع جای زخممشاهده کند. بهترین روش برای پیشگیری از این موضوع ، جلوگیری از چاق و لاغر شدنهای سریع و بهتر کردن کیفیت پوست با استفاده از یک رژیم غذائی یا دارویی مناسب و شناخت بیماریهای زمینهای چون مشکلات کمکاری و پرکاری تیروئید یا سایر بیماریهای سیستمیک و درمان بهموقع این بیماریها است. و میزان مقاومت نوری این پیگمنت در PVC های پلاستیسایز نشده بهتر است به طوری که در فام های شفاف که حدود 0.1 درصد پیگمنت دارند مقاومت نوری تا عدد 6 هم بالا می رود.

خمیررنگ های چکاد از دیسپرسیون بهترین پیگمنت های موجود در بازارهای جهانی، در یک محمل خنثی و بدون حلال تهیه شده است و در این نوع خمیررنگ ها از هیچگونه حلال یا منومری استفاده نگردیده است. یک رنگدانه آزو است. همچنین براي توليد مرکب ، بيشتر رنگدانه هايي با مقاومت و استحگام زياد و قدرت پوشانندگي کم مورد نياز است . پیگمنت قرمز 254 نسبت به حلال ها مقاومت خوبی دارد از این رو می تواند در رنگ های کوره ای بدون رنگ پس دادن و سفیدک زدن مورد استفاده قرار گیرد.

با ادامه جلسات درمانی نفوذ کرم ها و پمادهای پوستی تسهیل شده و این یکی از مزیت های میکرونیدلینگ است چرا که در حالت عادی پمادها و کرم های پوستی فقط تا لایه سطحی اپیدرم نفوذ می کنند و به لایه های زیرین پوستی نمی رسند. کراتینوسیت ها نیز به محل نیدلینگ در اپیدرم منتقل شده و در آنجا تکثیر می شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می گردند. در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ می شود اما تخریب نمی شود ، بنابراین اپی تلیال در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود . بنابراین توصیه میشود هنگام استفاده از این نوع پیگمنت رنگ، حتماً از ماسک و دستکش استفاده شود. همچنين در آزمون جدايش کاتدي مشاهده شد که پوشش هايي که از افت چسبندگي کمتري برخوردار بودند، ميزان جدايش کمتري، نسبت به مابقي پوشش ها داشتند. نتايج حاصل از آزمون چسبندگيPull-Off ، در دو حالت تر و خشک نشان داد که با تغيير نوع و مقدار درصد حجمي رنگدانه استفاده شده در پوشش، ميزان افت چسبندگي نمونه ها پس از غوطه وري در محلول 3.5% کلريدسديم، از يکديگر متفاوت خواهد بود.

میزان استفاده از این ماده به ترتیب در حدود ۶ میلی گرم در ۱ میلی لیتر (هوانگ و همکاران ۲۰۰۲) و کمتر از ۵۰ میلی گرم در ۱ کیلوگرم (دینچ و همکاران ۲۰۰۲) است. بعضی از رنگدانه ها نیز وجود دارند که با گذشت زمان یا با طولانی شدن مدت قرار گرفتن در معرض نور محو یا سیاه می شوند، به این مواد پیگمنت های فرار گفته می شود. با توجه به قیمت گرانی که این پیگمنت دارد، معمولاً پیگمنت قرمز 254 در ترکیب با پیگمنت قرمز 170 استفاده میشود. مقاومت جو زدگی پیگمنت قرمز 254 عالی بوده از این رو برای استفاده در پوشش های خودرویی توصیه گردیده است. این اتفاق این فکر را متبادر می­کرد که تریپاناسیون (از ریشه یونانی تریپانون: با مته سوراخ کردن) اسکارها به روش tattoing مسئول بهتر شدن و رنگدانه سازی مجدد اسکار است . البته ممکن است تولید کننده ای خواهان تولید محصولات با کیفیت تر با شفافیت و ترکیب بهتر باشد از رنگهای اکسید آهن استفاده کنند.

در حالت 1/3 SD ترکیب شده با تیتان رنگدانه قرمز 254 مقاومت نوری 8-7 را در مقیاس Blue Scale از خود نشان می دهد در ترکیب با پلاستیک ها پیگمنت قرمز 254 باعث شیرینکیج جزئی در پلاستیک ها می گردد. این خطوط ابتدا صورتی تا بنفشرنگ هستند و سپس بهتدریج سفیدتر میشوند و از وضوح آنها کاسته میشود . از دیگر مزایای میکرونیدلینگ این است که در انواع پوست و در تمام نقاط بدن و در چهار فصل سال قابل انجام است و این در حالی استکه استفاده از لیزرهای لایه بردار در پوست های تیره و فصول گرم سال و نقاط نزدیک به چشم محدودیت هایی دارد و در پوست های تیره امکان سوختگی و ایجاد لک وجود دارد. توصیه میشود که تا چند هفته پس از درمان حتما از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. این شامپو از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه است و با مقادیر کم آن میتوان مدت زمان زیادی مو را رنگ دهی کرد.

بنابراین، برای مثال، رنگدانه به نظر می رسد کاملا یکسان نیست در زیر نور خورشید به عنوان آن را تحت نور نور فلورسنت به دلیل طیف وسیعی از طول موج به نظر می رسد منعکس شده و یا پراکنده است. رنگدانه های سیاه در درجه اول از ذرات کربن ایجاد می شوند. نوع اول جوهر رنگی است که در آن رنگ توسط یک واکنش شیمیایی جذب الیاف فیبری پارچه می شود. در مورد رفع چین و چروکهای پوستی و جوانسازی پوست، توصیه میشود که سالی یک نوبت و هر نوبت، یک یا دو جلسه میکرونیدلینگ انجام شود. بین ۳ تا ۵ جلسه درمان برای جوانسازی پوست لازم است؛ که فاصله بین جلسات حدود ۶ هفته است. هیالورونیک اسید به تحریک کلاژن سازی کمک کرده و به جوانسازی پوست کمک می کند . تثبیت دیسپرسیون رنگدانه ها با استفاده از مواد افزودنی همچنین از پدیده های شوک هنگام مخلوط کردن خمیرها و هنگام نهایی شدن محصول جلوگیری می کند.

پیگمنت ها رنگدانه هایی در رنگ مو هستند که همیشه به حالت جامد باقی می مانند و حل نمی شوند ، همین ویژگی سبب شده از پیگمنت تراپی به عنوان یک روش موثر برای افزایش ماندگاری رنگ مو پیگمنت استفاده شود. پیگمنت یک لغت انگلیسی است و معادل فارسی آن را رنگدانه مینامند. دقت کنید که به دلیل ضعیف شدن پولکهای مو از اکسیدان ضعیف استفاده کنید همچنین به مشتری تأکید کنید تا سه روز موهای خود را نشوید. سانست یلو FCF که با نام تجاری E110 شناخته شده است، نوعی رنگ خوراکی مصنوعی است که به شکل پودری به رنگ زرد متمایل به نارنجی می باشد. در این روش منافذ بسیار ریزی که در پوست ایجاد میشوند عروق جدید و رشتههای کلاژن جدید و منظم را که اسکار آکنه را ایجاد مینماید و با تحریک سلولهای بنیادی موجود در پوست آثار ترمیمی به بهترین شکل صورت میگیرد. در شکل زیر ساختار مولکولی پیگمنت زرد را مشاهده می کنید.

رنگدانه مصنوعی

لذا عملکرد مناسب پوشش هاي حاوي درصد حجمي هاي بهينه از رنگدانه هاي فسفات روي (ZP) و فسفات روي آلومينيم (ZPA) در آزمون هاي انجام شده، احتمال تشکيل لايه اي محافظ در فصل مشترک فلز / پوشش را توسط رنگدانه هاي مذکور را مطرح ساخت. پیگمنت های مصرف شده در ساخت خمیر رنگ های چکـاد مقاوم به UV و نور خورشـید بوده و در صورت استفاده از رزین یا ژلکوت مقاوم به UV، طول عمر و پایـداری مناسبی برای قطعات تولید شده فراهم می گردد. باید سازگاری با رزین و عامل پخش باشد. در این تبدیل، واکنش میان آلومینیوم سولفات یا آلومینیوم کلراید با سدیم کربنات یا سدیم بی کربنات یا آمونیاک آبی رخ می دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار