آسانسور چیست؟ همه چیز در مورد آسانسور معرفی اجزای اسانسور شرکت آسانسور پادرا

در دنیای سریع امروز هرکسی می خواهد در زمان صرفه‌جویی کند، از این رو آسانسور موجب صرفه‌جویی در زمان و انرژی شده و ارزش هزینه‌ کردن را دارد و با استفاده از ریل آسانسور باکیفیت و مطمئن از این سرعت لذت میبرید . ساختار بخش محرک این دسته از آسانسورها از یک پیچ بلند، مهره و تسمه تشکیل شده است که به کمک یک موتور الکتریکی به حرکت درمی‌آیند. امنیت و ضریب اطمینان آسانسورهای پیچی نیز بسیار بالا است و در مواردی که از این آسانسورها استفاده‌شده است، تاکنون گزارشی مبنی بر سقوط کابین آسانسور گزارش نشده است. البته در کنار مزایایی که استفاده از این دسته از آسانسورها دارد، معایبی نیز برای آن‌ها می‌توان ذکر نمود. این دسته از آسانسورها دارای محدویت ارتفاع هستند و همچنین سرعت نسبتاً پایینی در مقایسه با سایر آسانسورها دارند.

ارتفاع بالاسری یا همان اورهد Over head برابر با فاصله کف آخرین ایستگاه تا سقف چاه است. بنابراین چاه یا همان شفت شامل چاهک و اورهد و فضای مابین آنها یعنی طول مسیر حرکت اسانسور می شود. اگر از آسانسور در خواب بخواهید تعبیری معنوی ارائه دهید، این نماد نشانگر فراز و فرودهای زندگی است که همیشه خودتان قادر به کنترل آن‌ها نیستید. با وجود این، چنین خوابی می‌تواند به معنی آن نیز باشد که فرد باید با افراد غریبه‌ی بیشتری تعامل و بر ترسش از تماس با غریبه‌ها غلبه کند.

کابین آسانسور ام دی اف استیل کد 10412

آسانسورها به‌طورکلی توسط موتورهای الکتریکی راه‌اندازی می‌شوند که یا از کابل کششی حرکتی و یا سیستم‌های وزنه تعادل مثل چاله یا پمپ مایع هیدرولیک برای بالابردن یک پیستون استوانه‌ای مانند جک استفاده می‌کنند. البته در ادامه وقتی درباره آسانسور و انواع آن بحث کنیم، بیشتر درباره این مکانیزم‌ها توضیح خواهیم داد. اگر بخواهیم در چند خط نحوه کار موتور آسانسور را شرح دهیم به این صورت است که تابلو فرمان آسانسور دستورات لازم را به موتور می دهد و موتور کابین آسانسور را توسط سیم بکسل به طبقه مورد نظر هدایت می کند. طرز کار آسانسور، کاملا بستگی به نوع مکانیزم و سیستم محرکه آن دارد. هدف در تمام سیستم های اسانسور جابجایی کابین در جهت بالا و پایین (عمودی) بین طبقات ساختمان است.

آسانسور چیست؟ همه چیز در مورد آسانسور معرفی اجزای اسانسور شرکت آسانسور پادرا نکته مهم بعدی انتخاب نوع سیستم آسانسور است که مسلما در خرید آن باید به این مورد توجه خاصی پنل آسانسور متالیفت شود. برای مثال کارکرد آسانسور کششی با هیدرلیک تفاوت دارد که هر یک در ساختمان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. آسانسورهای کششی جزو قدیمی ترین آسانسورها در ایران است و بیشتر در ساختمان هایی با ارتفاعات بالا که سرعت بیشتری را میطلبد کاربرد دارد.

  • نسل اول ساختمان‌های بیش از سه طبقه در ایران در دوران پهلوی اول و آپارتمان‌سازی به صورت امروزی از سال ۱۳۳۵ در دوران پهلوی دوم شروع شده‌است؛ بنابراین دوران رشد صنعت آسانسور ایران را از سال ۱۳۳۵ به بعد باید نامگذاری کرد.
  • تابلو سه فاز دارای شینه نول و ارت و ترمینال‌های سه فاز و نول و ارت است.
  • پایه ای که در زیر موتور آسانسور قرار می گیرد، شاسی موتور آسانسور نام دارد.
  • این دسته از آسانسورها دارای محدویت ارتفاع هستند و همچنین سرعت نسبتاً پایینی در مقایسه با سایر آسانسورها دارند.
در حال حاضر یکی از مشکلات ساختمان‌های بزرگ کافی نبودن فضای در نظر گرفته شده برای آسانسور است. بر خلاف مدل کششی، این آسانسور نیازی به موتورخانه هم ندارد و اکثرا برای مسافت‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ ظرفیت گنجایش، این مدل آسانسورها وضعیت بسیار مطلوبی دارند، چراکه جابه جایی آن‌ها در فواصل کوتاه بوده و محدودیت زیادی از لحاظ گنجایش نداشته و برای ظرفیت‌های بالا طراحی شده اند. پیشرفت سریع صنعت آسانسور در جهان و نیاز مبرم کشورمان به تحولی عمیق و جدی در این صنعت، ما را بر آن داشت تا با استفاده از قطعات و لوازم آسانسور با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی، سهمی مفید و کارآ در این زمینه داشته باشد. مقدمه پله برقی به عنوان یکی از پرمصرف ترین وسایل و تجهیزات رفاهی در طول روز شناخته می شود.

این امر به خاطر آن است که مکانیزم این آسانسور در حالت عادی بدون حرکت و قفل است و تسمه تنها عامل حرکت می‌باشد و در صورت پاره شدن تسمه آسانسور از کار می‌ایستد. این نوع آسانسور هم نیازی به موتورخانه ندارد ولی بر خلاف نوع قبلی آسانسور که محدودیت نفرات داشت، آسانسور پیچی محدودیتی برای حمل ندارد و این خود یک مزیت نسبت به آسانسور پنوماتیک می باشد . نوع بعدی آسانسور، آسانسور پنوماتیک یا می توان مدرن نام برد که مطمئنا همه ی شما این نوع آسانسور را دیده اید مخصوصا در خانه های دوبلکس و خانه های دو الی سه طبقه . نصب آسانسور نیاز به ایجاد چاه یا قرار دادن موتور خانه برروی پشت بام ندارد همچنین برای نصب این آسانسورها ، از برق تک ‌فاز استفاده می‌شود که خطر برق گرفتگی را بسیار پایین می‌آورد. این نوع آسانسور افراد به صورت محدود به طور مثال تک نفره یا حداکثر 2 الی three نفر استفاده کنند زیر تحمل وزن این نوع آسانسور 220 کیلوگرم می باشد. شرکت آسانسور هيرو براساس دانش مهندسی و تجربیات مجموعه مدیریت خود در سال 1382 پایه گذاری شد.

آسانسورهای دستی به منظور حمل کالاهای بزرگ‌ روی قفس‌های چرخ دار و متحرک طراحی شده‌اند. آن‌ها اغلب در یک فروشگاه یا هر محیط دیگری که ممکن است برای حمل و نقل کالا بین طبقات لازم باشد، یافت می‌شوند. لطفا با تیم کارشناسان فروش شرکت آسانسور سخاوت تماس برقرار نمایید. نصب قفل ایمنی برای باز نشدن درب آسانسور هنگام نبود کابین در طبقه و مسدود شدن چاه خالی.

درب لولایی آسانسور | طرح آنی | عرض 80

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار